DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 

Moim zdaniem wejście IKEA do internetu nic specjalnie na rynku nie zmieni, bo ... [1]

tak naprawdę, internetowe sklepy IKEA już od jakiegoś czasu działają i nie słychać aby doprowadziło to do jakiejś rewolucji - ani w Polsce, ani na świecie.

IKEA prowadzi sprzedaż online w wybranych krajach, np w USA, Kanadzie i Szwajcarii. Możliwość kupowania przez internet udostępniona została również w Wielkiej Brytanii (Anglia, Walia, Szkocja) oraz w wybranych regionach Australii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Także w Polsce można zamawiać w IKEA towar bez wychodzenia z domu. Zamówienie realizowane są przez sklep zlokalizowany w Katowicach. Nie jest to jednak "typowy" sklep internetowy: nie znajdziemy w nim "koszyka", a sprzedaż nie jest realizowana automatycznie. Jest za to "Lista zakupów", która po wydrukowaniu możemy zabrać na zakupy "w realu" lub wysłać jako zamówienie do Katowic. Po jego zatwierdzeniu przez pracownika sklepu otrzymujemy zwrotną informację o kosztach przesyłki, po czym mamy dwa dni na jego opłacenie.

IKEA może i planuje otwarcie "normalnego" sklepu internetowego, ale podchodzi do tego jak do jeża. O tym, że dotychczas nie potrafiła wykorzystać swojego potencjału w tym zakresie może świadczyć fakt, że w Polsce istnieje przynajmniej kilka niezależnych firm realizujących sprzedaż online towaru ze sklepów IKEA. Oznaczać to może przynajmniej dwie rzeczy:
1) potencjalni klienci nie wiedzą, że mogą w IKEA zamawiać przez internet
2) obecny sposób działania obsługi zamówień jest nieskuteczny.

Jedno i drugie IKEA może oczywiście zmienić i zapewne w bliższej lub dalszej przyszłości to zrobi, ale nie wierzę, że spowoduje to wielką zmianę jej udziału w rynku mebli.

Dominik Jabłoński [511]Odpowiedz na ten komentarz2013-08-12 00:19:50

Zgłoś nadużycie

Może poprostu przygotowuje się aby w momencie otwarcia sklepu wszystko było ...

zoptymalizowane i zapięte na ostatni guzik a nie tak jak większość firm przetłumaczy na pomocą google translatora co drugie słowo na stronie, nie ma polskiego call center ani innych funkcji dostąpnych na oryginalnych stronach i startują na kilka rynków zagranicznych jednocześnie.

maciek [10]Odpowiedz na ten komentarz2013-09-02 13:49:06

Zgłoś nadużycie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA