DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 

Baza rozmów....

Pkt 9, 8, 5 i 4 z kapelusza... jakie udokumentowanie strat?

Cyrk - moim zdaniem PIGPD wspiera po cichu handlarzy drewnem!
A nawet nie po cichu.
Celowo atakuje zmiany aby one nie weszły wymyślając argumenty, które na pewno w zasadach znaleźć się nie mogą.
BTW - za stałe dostawy w Europie jest plus 15% do ceny wyjściowej.

Wujek [387]Odpowiedz na ten komentarz2015-08-23 19:07:16

Zgłoś nadużycie

Baza rozmów...

A handlarze drewnem to jakiś gorszy klient?!
Ja czasem wole kupić drewno specjalnie wyselekcjonowane pod specyfikę mojej produkcji od handlarza niż przepłacać w LP. Jeśli "handlarz" zwozi drewno na plac, przerobi je na kłody i dopasuje do moich potrzeb to jestem jak najbardziej ZA istnieniem takich firm!!! Niestety LP nie potrafią się dostosować do wymagań klienta, tak jak już sam Pan pisał na umowę systemową chciałby Pan "wtykać" klientom drewno w B i A klasie...!!! Jeśli komuś jest takie drewno potrzebne to jak najbardziej - okleina, klejonka otworowa itp. Ale jeśli mały tartak jest nastawiony głównie na "budowlankę" to klasowe drewno jest mu zbędne.

BTW - stałe dostawy ("portalówka") ma ceny wyższe niż ceny wywoławcze na aukcjach systemowych i e-drewno!

Co do wymienionych punktów:
Pkt. 4 = "drewno na nowe inwestycje" - moim zdaniem realne do zrealizowania!
Pkt. 5 - ilość (30%) może być ciężka do spełnienia...
Pkt. 8 - ciężka sprawa, jak dla mnie to kary mogą wynosić i 20% tylko żeby były uzasadnione. Miałem sytuację dwa lub trzy lata temu z jednym nadleśnictwem RDLP Krosno, gdzie miałem dwie umowy portalowe: WD Buk i W0 Buk. Około 1000m3 na każdą z umów. Drewno przyjeżdżało na plac i na kwicie były sztuki głównie w C i D klasie, więc logicznie myśląc drewno powinno być wy fakturowane na umowę W0. Ku mojemu zdziwieniu drewno było dzielone na dwie umowy... C-klasa na umowę W0, a D-klasa na umowę WD. Gdy zgłosiłem problem do nadleśnictwa, powiedzieli żebym odebrał najpierw W0 a pod koniec roku mi przygotują WD (niestety nie postarałem się o zmianę harmonogramu na piśmie), pod koniec roku przyszło pismo, że nie odebrałem drewna z umowy WD, które było dla mnie przygotowywane systematycznie przez cały rok!!! Została nałożona na mnie kara! Sprawiedliwe traktowanie klienta? Nie wydaje mi się...
Pkt. 9 - Jeśli harmonogram jest ustalany obustronne na linii Nadleśnictwo - Kupujący to nie zachodzą problemy z nieodebranymi masami drewna w terminie (w większości przypadków). Niestety czasem Nadleśnictwo bez konsultacji ustala harmonogram...

Każdy będzie bronił swojego stanowiska, wszystko rozchodzi się o to aby znaleźć jakiś konsensus. Myślę, że jest to dobra baza do podjęcia rozmów. Największą stratą dla mojej firmy jest zmniejszenie "historii zakupów" z 3 lat do 1,5 roku, oraz brak pewności zakupu 70%, a nawet 60% masy drewna (wynikającej z "historii zakupów") po cenach portalowych.

Andrzej [20]Odpowiedz na ten komentarz2015-08-24 08:50:48

Zgłoś nadużycie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA