DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich

Komentarze Wątek: Skomentuj Napisz
Mokre drewno kominkowe

Mokre drewno kominkowe [4]

Witam mam wielka prozbe o pomoc. Poniewaz wprowadziłem sie na wioske miesiac temu i jestem totalnym zielonym w tych sprawach mam pytanie. Posiadam kominek z plaszczem wodnym. Skomczylo mi się drewno ktorego wlasciciel zostawil z poprzedniego sezonu. Wiec kupilem 3 metry pociecie drewna "dab" podobno 5 letniego. Sprzedawca trzymal drzewo przez okres sezonowania na dworze bez zadnej oslony. Poprostu pod golym niebem. Powiedzial mi przy kupnie ze sie nadaje do kominka a dab nie wchlanoa wody wiec jest to drzewo suche. Poczytalem troszke na internecie w tym temacie i rzeczywiście oznaki wydaja sie podobne co do suchego drzewa. Czyli kora odpada bez problemu
Wiekszosc drzewa przy rozladunku ta kora sama odleciala. Drzewo jest ciemne a po rozlupaniu jest bardzo jasne. Tylko mam pytanie drzewo pali cie dluzej od poprzedniego ktorego miałem i przy tym strzela. Czy drewno jest suche ale powinienem skladowac jeszcze przez tydzień czasu zeby wyschlo troszke, czy poprostu kupilem mokre drzewo.ktore nie mozna palic w tym sezonie. Prosze o pewną porade

V [1]Odpowiedz na ten wątek2016-12-04 02:12:50

Zgłoś nadużycie

mokre

to że jest ciemne świadczy tylko o tym że było wystawione bezpośrednie działanie warunków atmosferycznych takich jak słońce, deszcz. Wystarczy jeden sezon letni i drewno bez nakrycia przybiera taki kolor na zewnątrz. To że w środku ma kolor jasny to jest normalne i dla drewna mokrego i suchego. Najlepszym testem jest zakup wilgotnościomierza (najzwyklejsze kosztują kolo 80 zł) i sprawdzenie jaka wilgotność drewno ma po rozłupaniu. To że strzela oznacza może być mokre, kolor i odpadająca kora świadcza tylko o złym skladowaniu a nie suchości.

piotr [5]Odpowiedz na ten wątek2016-12-04 09:59:14

Zgłoś nadużycie

sposób składowania