DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia

Komentarze Wątek: Skomentuj Napisz
Topole - zdrowe czy chore?

Topole - zdrowe czy chore? [12]

Witam Wszystkich,

Mam do Was pytanie, ponieważ sam nie znam się na drzewie.
Czy drzewa przedstawione na zdjęciu z poniższego linku są zdrowe czy zchorowane? Czy można to drzewo wykorzystać np. na jakieś deski raczej nic z tego nie będzie.

http://imageshack.us/photo/my-images/689/topole.jpg

Z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Pozdrawiam,
Piotr

Piotr [3]Odpowiedz na ten wątek2012-01-02 21:48:18

Zgłoś nadużycie

Na palety powinno się nadać

Janusz [13]Odpowiedz na ten wątek2012-01-02 23:14:02

Zgłoś nadużycie

Topole - zdrowe czy chore?

Czyli drzewa są chore tak?
Chciałem je wykorzystać na kozły do pomieszczeń gospodarczych.
Dlaczego w środku mają zabarwienie brązowe?

Piotr [3]Odpowiedz na ten wątek2012-01-03 11:30:37

Zgłoś nadużycie

Nie wyglądają na chore

Wyglądają normalnie w tych grubościach. Trzeba sprawdzić środek czy jest zgniły ale nie powinien z tego co widać.
Na kozły powinny się nadać lub najwyżej będzie troszkę odpadu od środka

Adam [107]Odpowiedz na ten wątek2012-01-03 14:01:59

Zgłoś nadużycie

Fałszywa twardziel...

Normalna sprawa u topoli lub olszy.
Jeśli nie ma zgnilizny, to po wyschnięciu ten kolor lekko zbladnie.

Problemem przy Topoli są pęknięcia okrężne, bardzo częste, które nie pozwalają wykorzystać surowca prawie na nic innego niż legarki pod garnki. Warto zwrócić uwagę, cz można wybić cały słój lub środek.

Topole często rosną jako zadrzewienia. Warto zwrócić uwagę na stan kory, czy nie ma widocznych śladów ciał obcych na obszarze do 2 mb od odziomka. Szukamy gwoździ i resztek drutu kolczastego, bo chłopki korzystały grodząc sobie pastwiska.

Pozdrawiam

Wujek [387]Odpowiedz na ten wątek2012-01-03 22:54:30

Zgłoś nadużycie

Wujku gamoniu ***