Czym kierować się podejmując strategiczne decyzje dotycząc planów produkcyjnych, marketingowych, sprzedażowych na kolejny rok? Ile wydaje na meble grupa docelowa? Ile na meble wydają rolnicy, emeryci czy pracownicy stanowisk robotniczych? Jak prognozowane na 2011 rok wartości wskaźników makroekonomicznych wpłyną na „konsumpcję mebli”? Czy podwyżka podatku VAT i oczekiwane umocnienie złotówki będą mieć wpływ na handel meblami? Na te i inne pytania można znaleźć odpowiedź w raporcie pt. „Polaków wydatki na meble”.
Na koniec 2009 roku szacunkowa liczba ludności w Polsce wyniosła 38 mln 170 tys. Przeciętna liczba osób zamieszkujących jedno gospodarstwo domowe wyniosła 2,96 a więc liczba gospodarstw domowych to około 12 mln 895 tys.
Z tej liczby blisko 24% gospodarstw ocenia swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą. 20% przeciwnie jako złą lub bardzo złą. Rozpatrując poszczególne grupy społeczno- ekonomiczne odpowiedzi kształtują się jednak trochę inaczej. W ocenach pozytywnych (sytuacja materialna dobra i bardzo dobra) przodują pracujący na własny rachunek; blisko 48% wskazań oraz pracownicy na stanowiskach nierobotniczych - 40% wskazań. Dużą liczbę negatywnych odpowiedzi (sytuacja zła i bardzo zła) obserwuje się natomiast w przypadku rencistów (ponad 40%) i emerytów (ponad 22%).
Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że 40% mebli sprzedawanych w Polsce trafia na rynki tylko trzech województw. Mianowicie dolnośląskiego, mazowieckiego i śląskiego. Natomiast województwa podlaskie, lubuskie i opolskie to regiony, gdzie na meble wydaje się najmniej.
Raport „Polaków wydatki na meble” po raz pierwszy opisuje potencjał poszczególnych grup społecznych i ich wydatków na meble, potencjał regionów oraz trendy w wydatkach. W raporcie opracowano szereg aktualnych danych z badań i szacunków własnych, danych GUS oraz Eurostat uzupełniając je komentarzem eksperckim. Jest to niepowtarzalna i jedyna na rynku analiza wydatków indywidualnych klientów ostatecznych.
OIGPM z pełnym przekonaniem o dużej wartości raportu „Polaków wydatki na meble” poleca go jako profesjonalne narzędzie umożliwiające bieżące weryfikowanie strategicznych działań w firmach branży meblarskiej.
Raport powstał w ramach strategicznej współpracy Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli z firmą B+R Studio Tomasz Wiktorski. Autor - dr inż. Tomasz Wiktorski - od 2003 roku współpracuje z Izbą i przygotowuje analizy rynku meblarskiego, z których korzystają między innymi GAMET, Pfleiderer, MTM w Ostródzie, Casco Adhesive i inni. Wśród głównych publikacji znajdą Państwo „Polskie Meble – Outlook 2010”, „Polska Branża Meblarska – najważniejsze fakty i liczby”, Meblarskie Rynki Zagraniczne” etc.
Więcej informacji o zawartości opracowania w załączonym wyciągu z raportu. Pobierz tutaj >>>