Po pierwszym dniu trwania imprezy można powiedzieć, że główną atrakcją forum trendów zostały podłogi z sieci Sklepy KOMFORT. Firma jako lider rynku podłogowego sprowadziła na imprezę najciekawsze produkty z kolekcji podłogowych 2009/2010. Zainteresowanie zwiedzających oraz architektów zgromadzonych na otwarciu targów wzbudziły panele z wizerunkiem Mona Lisy w pop artowym stylu, umieszczone w strefie Future Kolor. Podłoga o nazwie Mona Lisa z kolekcji Paradora doskonale wkomponowała się w krzykliwą i wielobarwną aranżację - żółto-fioletowo-niebieskie ściany i kolorowe, skórzane fotele.
Równie głośno komentowane były laminowane pokrycia podłogowe o nazwie White Letters. Wzór przypominający stronę zadrukowaną tekstem (a dokładnie fragmentem anglojęzycznej sztuki teatralnej) był głównym punktem przestrzeni pod nazwą Design Miejsca, w której królowały monochromatyczne barwy. Podłoga nie tylko nadała charakter aranżacji, ale też wzbudziła dyskusje na temat dalszego wykorzystania tego rodzaju technologii nadruku. System ProAir to metoda umożliwiająca przeniesienie na panel dowolnej grafiki czy zdjęcia z zachowaniem wszelkich szczegółów podanych na projekcie. Jak mówią jej producenci - firma Parador - jedynym ograniczeniem jest tu ludzka wyobraźnia. Dodatkową zaletą paneli prezentowanych w strefie trendów jest ich wysoka odporność na ścieranie - klasa ścieralności AC4.
Podłogi rozłożone w dwóch pozostałych strefach Designu są produktami mniej futurystycznymi, jednak nie można nie docenić ich zalet. W trendzie Eko Design, firma Sklepy KOMFORT przedstawiła 100% ekologiczną wykładzinę dywanową z sizalu (materiału robionego z włókien agawy). Dodatkowym atutem tego produktu jest jego wzór. Podczas targów można go było zauważyć również na szalikach i torbach zwiedzających. Wykładzina z sizalu o nazwie Sereno ma bowiem deseń inspirowany znaną na świecie kratką zaprojektowaną przez firmę Burberry.
Ostatnia przestrzeń Organic Design charakteryzuje się harmonią i subtelnością. Królują w niej biele. Dlatego na podłodze nie mogło zabraknąć drewna bielonego - podczas targów pokazana została podłoga o nazwie Dąb Winter Epoque. Drewno to jest malowane na biało, a kolejno poddane szlifowaniu i przecieraniu. Aby nadać podłodze rustykalny charakter, krawędzie desek są ręcznie ozdobione frezem. Koncepcja Wieku - Epoque to ekskluzywny dodatek do najwyższej jakości desek dębowych tworzący nowoczesną wersję klasycznej dębowej podłogi. Propozycja ta spotkała się ze szczególnym aplauzem ze strony architektów wnętrz. Podłoga, już pierwszego dnia, znalazła nabywcę. Kupi ją architekt, który projektuje właśnie mieszkanie w stylu skandynawskim. Jego właściciele marzyli o białej podłodze.
Targi potrwają do niedzieli. Potem dizajnerskie podłogi oglądać i kupić można w sklepach KOMFORT w całej Polsce.
Piątek i sobota to na targach dni pod znakiem trendów. Niedziela natomiast będzie dniem bardziej praktycznym. O godzinie 13.00 w hali Expo rozpocznie się warsztat specjalisty sieci KOMFORT - Krzysztofa Kowalewicza. Podczas jego trwania omówione zostaną kryteria wyboru podłóg oraz praktyczne porady dotyczące ich montażu i pielęgnacji. Będzie można również zadawać pytania.