Autor: oprac. red
Źródło: IKEA
Data: 2022-01-05
Średnio o 9% wzrosną w 2022r. ceny produktów sprzedawanych przez największą na świecie sieć handlującą meblami i artykułami wyposażenia wnętrz. IKEA zapowiada, że wzrost cen będzie dotyczył wszystkich rynków, jednak będzie on zróżnicowany i odzwierciedlający lokalną presję inflacyjną, w tym kwestie związane z towarami i łańcuchem dostaw.
IKEA, podobnie jak wiele innych branż, boryka się ze znacznymi ograniczeniami w globalnym transporcie oraz wzrostem cen surowców. Od początku 2020r., na całym świecie lawinowo rosną koszty produkcji i obecnie nie sposób przewidzieć, kiedy trend ten zostanie zatrzymany. Według aktualnych scenariuszy, raczej nie stanie się to w 2022 roku.
-Podczas pandemii, pomimo rosnących wokół nas kosztów, Ingka Group utrzymywała ceny na stabilnym poziomie, mając na celu utrzymanie jak najniższych cen dla klientów - mówi Tolga Öncü, Retail Operations Manager w IKEA Retail (Grupa Ingka). -To było właściwe działanie - ocenia Öncü.
-Niestety teraz, po raz pierwszy od czasu gdy wyższe koszty zaczęły wpływać na światową gospodarkę, musimy część tych podwyższonych kosztów przerzucić na naszych klientów - wyjaśnia Tolga Öncü.
Największy wzrost kosztów związany z transportem i cenami zakupu surowców odczuwalny jest w Ameryce Północnej i Europie. Klienci w Polsce, w przypadku niektórych produktów, muszą liczyć się ze wzrostem cen nawet powyżej 30%.
Przedstawiciele koncernu zapewniają, że starają się maksymalnie ograniczyć skalę podwyżek oraz uwzględnić w cenach dla klientów wszelkie oszczędności, które uda się im poczynić.
W roku finansowym 2021, Grupa Ingka, do której należy sieć IKEA, odnotowała łączne przychody w wysokości 39,8 mld euro wobec 37,4 mld euro w roku poprzednim. Zysk netto sięgnął 1,6 mld euro (2020: 1,2 mld euro). Łączna wartość inwestycji poczynionych przez koncern w tym okresie to 3,2 mld euro. Grupa inwestowała nie tylko w sieć sprzedaży i dystrybucji, ale również w energię odnawialną, pojazdy o zerowej emisji i leśnictwo.
IKEA Retail odnotowała łączną sprzedaż w wysokości 37,4 miliarda euro, co stanowi wzrost o 6,3% w porównaniu do ubiegłego roku (35,2 miliarda euro w roku finansowym 20) oraz wzrost w porównaniu ze okresem poprzedzającym pandemię Covid-19. Firma przyspieszyła transformację cyfrową i postawiła na rozwój sprzedaży internetowej, która w ostatnim roku wzrosła o 75% i osiągnęła 30% udział w całkowitej wartości sprzedaży (wobec 18% udziału w roku finansowym 2020).
Liczba wyświetleń: 2259
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.