Autor:
Źródło: Stolzen
Data: 2017-03-29
Elbląska firma Stolzen, producent frontów meblowych i mebli kuchennych, złożyła wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych w programie Operacyjnym Polska Wschodnia. Projekt o nazwie „Wzór na konkurencję” został wysoko oceniony i wytypowany do dofinansowania. Cały audyt przeprowadzi Instytut Wzornictwa Przemysłowego z Warszawy.
Projekt złożony przez elbląską firmę Stolzen został rekomendowany do podpisania umowy o dofinansowanie i znalazł się na drugim miejscu listy rankingowej uwzględniające 103 firmy, które zaproszono do popisania umowy o dofinansowanie.
Działania, które przy wsparciu środków unijnych chce przeprowadzić firma Stolzen dotyczą realizacji usług doradczych w zakresie przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz opracowanie strategii wzorniczej w zakresie przedmiotu działalności firmy. W ten sposób Stolzen chce nie tylko dokładnie przebadać swoją strategię dotyczącą stosowanego wzornictwa w produkowanych frontach meblowych, ale również przeprowadzić analizę strategii całego przedsiębiorstwa w kontekście proponowanych produktów, stosowanego designu oraz działań konkurencji. Analiza taka pozwoli poznać mocne strony firmy oraz dokładnie przebadać strukturę klientów, ich potrzeby w kontekście oferty Stolzen oraz poznać miejsce przedsiębiorstwa na rynku w tej branży. Projekt pomoże usprawnić również cały proces technologiczny wykorzystywany w przedsiębiorstwie.
Projekt realizowany przez Stolzen ma także na celu ocenę zgodności oferty firmy z trendami technologicznymi, produktowymi, wzorniczymi. Analiza pozwoli na uporządkowanie procesu produkcji, wskazanie które produkty należy kontynuować, a które wycofać z oferty czy jaką grupę produktową należy rozszerzyć o nowe wzory. Istotny jest również zakres strategii marketingowo–promocyjnej (komunikacja produktu) związanej z planowaniem oferty na rynkach zagranicznych oraz na rynku krajowym.
-W konsekwencji takich działań możliwe jest, że niektóre nasze produkty zostaną wycofane. Pojawią się natomiast nowe linie frontów kuchennych – mówi Agnieszka Adamek-Zemke z firmy Stolzen. –Chcemy również nawiązać stałą współpracę z profesjonalnym projektantem wzornictwa przemysłowego. Projekt zakłada również zmianę modelu działania firmy w zakresie planowania produktów na rynku. Czyli dokładna analiza grupy docelowej, sposobu dotarcia do tej grupy, polityka cenowa, strategia marketingowo – promocyjna.
Analizie zostanie także poddana oferta produktowa, model biznesowy, technologia, struktura organizacyjna, procesy komunikacji, strategia marketingowa, zdefiniowanie i charakterystyka klientów i konkurencji oraz kluczowych w kontekście trendów branżowych. Specjaliści przeanalizują również proces zarządzania wzornictwem, jego wykorzystania i potencjału rynkowego firmy, opracowanie dedykowanej dla Stolzen Strategii Wzorniczej
Cały audyt przeprowadzi Instytut Wzornictwa Przemysłowego z Warszawy, posiadający 60-letnie doświadczenie w upowszechnianiu i zarządzaniu wzornictwem oraz rozwoju nowego produktu. To jedyne w Polsce Centrum Badawczo-Rozwojowe, posiadające status jednostki naukowej (kategoria A) – systemowo zajmującej się wzornictwem. Instytut wdrożył już program promocji wzornictwa dla 550 firm i 100 studiów projektowych o wartości blisko 20 milionów złotych.
Jak informują specjaliści Stolzen, firma jest zdeterminowana, aby zrealizować działania poaudytowe wierząc, iż będzie to jeden z kluczowych czynników sukcesu budowania pozycji konkurencyjnej zarówno na rynkach zagranicznych jak i krajowym.
Wszystkie zaproponowane działania są w 100% adekwatne do oczekiwań Stolzen zarówno w kontekście działalności firmy, jak i celów i efektów działania projektu, tzn. zwiększenie potencjału przedsiębiorstw z Polski Wschodniej w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystywania wzornictwa w działalności przedsiębiorstw, co przełoży się na wdrożenie nowych produktów na rynek.
Ten projekt to kolejny etap – po odświeżeniu logo i zmianie strony internetowej, który ma za zadanie unowocześnienie przedsiębiorstwa, także pod kątem aktywnej i nowatorskiej komunikacji z otoczeniem firmy. -Stolzen stawia na nowe technologie i niepowtarzalny design frontów meblowych. Patrzymy daleko w przyszłość i nieustannie poszukujemy nowatorskich rozwiązań. Nowa identyfikacja wizualna, strona internetowa to zaakcentowanie innowacyjnego podejścia oraz podkreślenie wielu zmian, jakie zachodzą w naszej firmie obecnie – dodaje Agnieszka Adamek-Zemke. –Natomiast tak szeroki audyt pozwoli nam dobrze poznać nie tylko nasz dynamicznie zmieniający się rynek i oczekiwania klientów, ale również unowocześnienie samej produkcji.
Liczba wyświetleń: 3385
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.