DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 
PRZEMYSŁ DRZEWNY

Werth-Holz: Rosną straty na produkcji programu ogrodowego

Autor: oprac. dja
Źródło: Werth-Holz
Data: 2024-02-16


Werth-Holz SA przedstawił wyniki za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023/2024 obejmujący ostatnie trzy miesiące 2023r. Według skonsolidowanego raportu finansowego grupa kapitałowa odnotowała wzrost sprzedaży i zanotowanej straty.

Werth-Holz: Rosną straty na produkcji programu ogrodowegoWerth-Holz: Rosną straty na produkcji programu ogrodowegoFot. Werth-Holz

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Werth-Holz SA wyniosły  3,590 mln zł wobec 3,214 mln zł rok wcześniej. Wzrost sprzedaży nie przełożył się na poprawę wypracowanego wyniku. Spóła zanotowała strata z działalności gospodarczej na poziomie 246 tys. zł (2022: strata 176 tys. zł). Strata netto wzrosła do ponad 426 tys. zł (2022: strata 395 tys. zł).

Konsolidacją objęte są wyniki spółek Werth-Holz sp. z o.o. specjalizującej się w produkcji programu ogrodowego oraz Enoviahaus Sp. z o.o. (dawniej Werth-Holz Hausbau Sp. z o.o.), której przedmiotem działalności jest budownictwo prefabrykowane.

W obszarze programu ogrodowego sprzedaż wyniosła 2,708 mln zł i przełożyła się na stratę w wysokości ponad 762 tys. zł. Z kolei na działalności związanej z budownictwem wypracowano przychody w wysokości 2,708 mln zł i wypracowano zysk na poziomie 343 tys. zł.

Jak informuje zarząd Werth-Holz, wzrost przychodów wynika ze zmiany polityki sieci DIY w sezonie 2024 polegającej na odejściu od centralnych zamówień realizowanych przed sezonem sprzedażowym i przesunięciu kompetencji w zakresie składania zamówień na kierowników poszczególnych marketów. Działanie to ma na celu prowadzenie efektywniejszego zarządzania zapasami w poszczególnych marketach. W efekcie realizacja zamówień na start tegorocznego sezonu przypadła na okres koniec stycznia-luty 2024, a nie jak w poprzednich sezonach na grudzień-styczeń.

Trudna sytuacja rynkowa spowodowała, że niektóre spółki z branży drewnianej galanterii ogrodowej albo istotnie ograniczyły produkcję zwalniając pracowników albo całkowicie zaprzestały prowadzenia działalności. Przykładem może być firma Silvan zp. z o.o. z Olecka, która ogłosiła upadłość na przełomie II i III kwartału 2023r. Spółka generowała w poprzednich latach przychody rzędu 100 mln zł
dostarczając swoje produkty do takich sieci jak Bauhaus, OBI, Hagebau. W ocenie zarządu sytuacja ta dała szanse Werth-Holz na zajęcie luki produktowej na rynku w Niemczech po zniknięciu konkurentów.

W 2022r. Werth-Holz częściowo zmienił strategię sprzedaży prefabrykowanych domów na rynek niemiecki realizowaną przez Enoviahaus Sp. z o.o. Zmiana ta polega na oferowaniu domów bez ich montażu do małych firm deweloperskich działających na rynku niemieckim zajmujących się montażem i dalszym ich wykończeniem oraz przygotowaniem go dla klienta końcowego. Efekt zmiany strategii był widoczny już w trakcie 2023r.: Enoviahaus istotnie zwiększyła przychody i osiągnęła rentowność. Jak informuje zarząd Werth-Holz, w minionym roku nastąpiło rozbudowanie sieci sprzedaży co powinno przynieść większą ilość kontraktów na konstrukcje domów niż w poprzednich latach.

Przegląd opcji strategicznych

W osobnym komunikacie Werth-Holz poinformował, o rozpoczęciu przeglądu wszystkich opcji strategicznych dla dwóch linii biznesowych Grupy, tj. dla drewnianej galanterii ogrodowej produkowanej przez spółkę-matkę w Pszczewie pod marką Werth-Holz oraz dla produkcji domów energooszczędnych prowadzonej przez spółkę zależną Enoviahaus, w fabryce na granicy polsko-niemieckiej.

W związku z sytuacją dotyczącą ostatnich 4 lat (kryzys Covid-19, rosyjska agresją na Ukrainę, silnym wzrostem stóp procentowych, które przyniosły duże zmiany nie tylko na poziomie gospodarki światowej i europejskiej, ale także w zakresie kosztów i cen, zachowania konsumentów oraz sytuacji konkurentów. Zmiany te stanowią nie tylko zagrożenie ale także szanse, którą Grupa Werth-Holz powinna wykorzystać. W zależności od wyników przeglądu opcji strategicznych wykonanego przez podmiot zewnętrzny, kierownictwo Grupy rozważy wszystkie ścieżki rozwoju, które mogą obejmować również nowego inwestora lub grupę nowych inwestorów (finansowych lub strategicznych) w branży galanterii ogrodowej lub w produkcji domów energooszczędnych.

Liczba wyświetleń: 2344


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA