Projekt traka pionowego ramowego [2]
Witam,Zwracam sie do was z następującym problemem. Jestem studentem mechaniki i budowy maszyn i muszę zaprojektować trak ramowy pionowy do przecinania kłód o maksymalnej średnicy 600mm. Teraz moje pytanie, jak najrozsądniej rozciąć taki klocek (600mm) na deski (tzn. ile desek i jakie wymiary)? Oraz już bardziej techniczne pytanie, jakie długości pił zastosować, ile powinien wynieść skok ramy tego traka, oraz jaki zakres prędkości posuwu materiału jest stosowany.Dodam że zebrana prze zemnie literatura nie rozwiązuje problemów z którymi się do was zwracam. Dziękuję za każdą pomoc to dla mnie bardzo ważne :)Serdecznie pozdrawiam.
Bartek [2]Odpowiedz na ten wątek2015-03-14 11:34:32
trak ramowy
Piły trakowe produkowane są standardowych długościach np. 1000, 1250, 1340, 1600 mm. Skok ramy traka też w większości dostępnych na rynku urządzeniach jest standaryzowany np 400, 500, 600, 700 mm. Skok warunkowany jest m.in. mocą zainstalowaną na traku oraz planowanymi prędkościami posuwu. Prędkość posuwu zazwyczaj jest regulowana. W szybkobieżnych trakach oferowanych przez firmę Linck sięga do 24 m/min.
Co do rozkroju deski to trak ramowy musi mieć możliwość zainstalowania różnorodnych sprzęgów pił. Z powodu wydajności materiałowej (szeroki rzaz piły) nie spotkałem się aby cięto na tradycyjnym traku ramowym tarcicy o grubości poniżej 16mm.
Zadane przez Pana pytania wskazują na duże braki wiedzy w tym zakresie. Proponuję podjechać do jakiegoś tartaku i porozmawiać, zobaczyć jak taka maszyna pracuje, jak się wymienia piły i ustawia sprzęg. Będzie dużo łatwiej projektować.
Dominik Jabłoński [511]Odpowiedz na ten wątek2015-03-14 15:35:45
trak ramowy
Witam,
Panie Dominiku dziękuję za odpowiedź, niestety tak jak Pan zauważył moja wiedza na w dziedzinie maszyn do obróbki drewna jest znikoma, a pierwszy raz spotykam się z tak obszernym i specjalistycznym projektem. Pańska odpowiedź i wskazówki znacząco ułatwią mi zadanie.
Serdecznie pozdrawiam