Autor: oprac. dja
Źródło: VFF
Data: 2012-10-08
Niemiecki związek producentów okien - Verband Fenster + Fassade (VFF) skrytykował polski program wspierający działalność eksportową polskich producentów tej branży.
VFF skierował do Komisji Europejskiej pismo, w którym domaga się przeprowadzenia dochodzenia w sprawie programu dotacji Branżowego Programu Promocji "POLSKIE OKNA i DRZWI", finansowanego przez polskie Ministerstwa Gospodarki i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Według niemieckiego związku, polski program promocji branży okiennej narusza artykuł 107. Traktatu Unii Europejskiej, który zakazuje faworyzowania niektórych przedsiębiorstw lub sektorów.
W ramach realizowanego przez specjalnie powołane konsorcjum programu, polscy producenci okien i drzwi otrzymali ponad 6 mln zł na promocję swoich produktów na wybranych rynkach, tj. niemieckim, włoskim, francuskim, czeskim oraz szwedzkim. Plan działania obejmuje m.in.
- organizację konferencji w każdym z krajów objętych BPP przeznaczonych dla przedstawicieli zagranicznych środowisk kupieckich i dziennikarskich związanych z branżą stolarki okiennej i drzwiowej bądź działających na jej rzecz,
- udział w targach branżowych w Paryżu, Mediolanie, Poznaniu, Monachium, Brnie, Norymberdze oraz Sztokholmie,
- produkcję filmu reklamowego nt. branży polskiej stolarki okiennej i drzwiowej, który będzie prezentował osiągnięcia i perspektywy rozwoju branży.
Zdaniem Bernharda Helbinga, prezydenta VFF, pomoc jaką otrzymały polskie firmy jest niezgodna z zasadami wspólnego rynku. - Niemieccy producenci okien i drzwi będą pokrzywdzeni przez dotowany program promocji eksportu polskich produktów, realizowany w trudnym dla wszystkich okresie.
-Takie subsydia eksportowe są zawsze pokrywane przez konkurentów z państw członkowskich Unii, które nie kwalifikują się do ich uzyskania. Ponieważ wzrost sprzedaży okien i drzwi w Unii Europejskiej nie jest oczekiwany, to udziały rynkowe zostaną przesunięte na rzecz beneficjentów dotacji - powiedział Ulrich Tschorn zarządzający niemieckim związkiem. -Ponadto, z punktu widzenia interesu konsumentów, na pierwszym planie powinny być cechy (jakość) produktu, a nie miejsce produkcji.
Liczba wyświetleń: 1828
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.