Autor:
Źródło:
Data: 2005-07-11
Przyzwyczailiśmy się, że strona główna wyszukiwarki jest w języku polskim. Teraz możemy korzystać z polskiej wersji pozostałych usług, w tym wyszukiwarki grafiki i grup dyskusyjnych. W dzień po uruchomieniu poczty Yahoo! w języku polskim doczekaliśmy się też identycznego ruchu ze strony spółki Google. Użytkownicy poczty Gmail mogą w ustawieniach wybrać język polski. Czeka nas rewolucja na rynku?
O tym, że Google zamierza silniej zaistnieć w Polsce informowaliśmy już kilkakrotnie. Ostatnio udało nam się zdobyć wiadomość o trwającej rekrutacji do polskiego oddziału Google. Tymaczasem spółka po cichu zadomawia się w Polsce.
Od dziś po polsku są dostępne wszystkie podstawowe funkcje usługi pocztowej. Zakładka "Ustawienia" umożliwia wybór jednego z 17 języków w tym polskiego. Jedynie zakładka "Pomoc" dla konta założonego w domenie Gmail.com wciąż jest dostępna w języku angielskim.
Wyszukiwarka od dawna funkcjonowała w polskiej wersji, ale już nie grupy dyskusyjne, wyszukiwarka grafiki czy katalog. Od dziś przetłumaczony jest katalog grup (wciąż w wersji beta). Polscy internauci mogą więc tworzyć nowe grupy w języku polskim, przeszukiwać i mieć dostęp do ponad 1 miliarda wiadomości, wysyłać newslettery i planować grupowe wydarzenia. Polski użytkownik jest zdany na znajomość języka obcego w przypadku, gdy chce uzyskać wyjaśniania zasad działania poszczególnych serwisów w tym właśnie wsparcia Centrum Pomocy dla Google Groups.
Ustawienia języka można zmienić w innych serwisach Google. Zmieniając język interfejsu wyświetlą nam się podpowiedzi i komunikaty Google w języku polskim, jako jednym z 35 języków do wyboru. Ta opcja jest - jak na razie przynajmniej - dostępna dla wyszukiwarki grafiki, katalogu i grup dyskusyjnych i oczywiście "od zawsze" w podstawowej wyszukiwarce stron WWW.
Po polsku internauci mogą też uzyskać wskazówki, jak można skorzystać z opcji zaawansowanego szukania. W języku polskim nie funkcjonuje jak na razie serwis Froogle, serwis wiadomości Google News czy centra pomocy.
Jeśli spółka zdecyduje się na udostępnienie również pozostałych serwisów w języku polskim i stworzenie redakcji online, będziemy mieli do czynienia z uniwersalnym serwisem, który będzie mógł z powodzeniam konkurować ze wszystkimi, jakie obecnie funkcjonują na polskim rynku.
Reakcja polskiego rynku nie jest histeryczna. Przynajmniej jej liderów. Piotr Tchórzewski zapewnia - Jesteśmy jak najdalej od tego, by odbierać wejście Googla czy Yahoo jako zagrożenie dla naszej pozycji. Oczywiście, wszyscy muszą liczyć się z podniesieniem poziomu konkurencji, ale to przejaw pozytywny, bo posłuży zwiększeniu jakości usług i komfortu użytkowników - wyjaśnia.
I dodaje - Śledzimy rozwój sytuacji z dużym spokojem: mamy świadomość wartości naszej marki.
Magdalena Górak INTERNETSTANDARD
Liczba wyświetleń: 1232
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.