Autor: oprac. red
Źródło: UOKiK
Data: 2019-01-28
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Black Red White karę za wprowadzające w błąd reklamy jej promocji „Meble i dodatki bez VAT”.
Promocja „Meble i dodatki bez VAT” trwała 9. do 19. czerwca 2017 roku w wybranych sklepach Black Red White. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w Black Red White można kupić taniej o wartość VAT, tymczasem promocja dotyczyła tylko części towarów z oferty tych sklepów. O dokładnych warunkach promocji można było dowiedzieć się z regulaminu promocji, do której odsyłał jedynie napis wykonany małą czcionką.
Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów taki przekaz wprowadzał odbiorców w błąd. - Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - uzasadnia Marek Niechciał, prezes UOKiK-u.
Zgodnie z ustaleniami postępowania przeprowadzonego przez UOKiK, przeciętny konsument, który po zapoznaniu się z treścią reklam informujących go o możliwości zakupu mebli i dodatków taniej o VAT, o faktycznych warunkach promocji dowiadywał się dopiero przy kasie - po wizycie i dokonaniu wyboru interesującego go towaru, czyli już na etapie co najmniej realizacji i finalizacji zakupu.
W wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 18. czerwca 2015 r. VI ACa 1126/14 stwierdzono, że: „nie można wymagać od przeciętnego konsumenta aby do każdej reklamy i komunikatu sms/mms podchodził z dużą podejrzliwością i natychmiast weryfikował otrzymany przekaz z regulaminem poszukując ukrytych „haczyków”, czy niedopowiedzeń.
Prezes UOKiK nałożył na Black Red White ponad 260 tys. zł kary. Ponadto zobowiązano ją do opublikowania tej decyzji w swoim serwisie internetowym i dwóch dziennikach ogólnopolskich. Decyzja nie jest prawomocna, firma może odwołać się od niej do sądu.
UOKiK nałożył na Black Red White karę pieniężną, ponieważ spółka kolejny raz wprowadziła odbiorców w błąd swoimi działaniami marketingowymi. Jesienią 2016 roku UOKiK w podobnej sprawie zobowiązał Black Red White i Agata Meble do zwrócenia klientom 10% wartości zakupów zrobionych w ramach promocji z wiosny 2015 roku. Ocenił, że reklamy tych ofert mogły być mylące dla konsumentów.
Liczba wyświetleń: 2574
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.