Autor: oprac.red
Źródło: UOKIK
Data: 2016-10-19
Rabat na cały asortyment – tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz Black Red White reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Obie firmy oddadzą konsumentom 10 proc. wartości zakupów. Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące do zmiany praktyk.
Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku.
Reklamy informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10 procentowy rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości, w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o ich rzeczywistych warunkach.
Zdaniem UOKIK działania takie są nieuczciwymi praktykami rynkowymi naruszającymi zbiorowe interesy konsumentów.
W wyniku prowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowania, Agata SA oraz Black Red White SA dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach Prezesa UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich.
O szczegółach zwrotu informują decyzje UOKIK, z których wynika m.in., że wszyscy konsumenci, którzy dokonali zakupu towarów w salonach Agata Meble w okresie 2-15. lutego, 23. luty - 8. marca oraz 13.-22 marca 2015r. i nie skorzystali z promocji "raty 0%" oraz zgłoszą się do jakiegokolwiek salonu w okresie 3 miesięcy od daty ukazania się ogłoszenia prasowego wraz z dowodem dokonania zakupu, uzyskają zwrot części ceny towaru w wysokości 10% ceny sprzedaży. Zwroty będą realizowane w wyznaczonych kasach, w każdym z salonów „Agata Meble”, bezpośrednio po okazaniu właściwych dowodów zakupu.
Na identyczny zwrot (10%) wydanych pieniędzy moga liczyć konsumenci którzy dokonali zakupów w salonach Black Red White w okresie od 2-12. stycznia 2015r. i produkt nie był objęty 10% rabatem "Cały Asortyment". BRW zobowiązało się do zwrotu 10% ceny w terminie 3 miesięcy od daty ukazania się ogłoszeń prasowych. Żądanie z dowoem zakupu mozna wysłać mailem albo zgłosić się do wybranych salonów. Black Red White zwróci wymaganą kwotę nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia zgłoszenia żądania.
Warto przypomnieć, że dowodem zakupu jest nie tylko paragon czy faktura, ale np. wydruk z terminala (przy płatności kartą), wyciąg z rachunku bankowego (przy płatności karta lub przelewem) lub potwierdzenie zamówienia przesłane mailem (w przypadku sprzedaży internetowej).
Liczba wyświetleń: 2730
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.