Autor: oprac. pks
Źródło: IKEA, Bloomberg
Data: 2014-07-02
Dotychczas koncern posiadający sieć 356 sklepów na całym świecie wymagał od swoich klientów wypraw do centrów handlowych zlokalizowanych na obrzeżach miast. Tymczasem nowo otwarty, trzeci sklep IKEA w Hamburgu (i 48. w Niemczech) znajduje się w samym centrum miasta.
Eksperyment w centrum miasta
-Otwarcie sklepu, które kosztowało ponad 80 milionów euro to eksperyment otwierający nowe możliwości na największym rynku IKEA - powiedział Johannes Ferber, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za rozwój firmy w Niemczech. -To kosztowny eksperyment, ale chcemy wiedzieć, czy koncepcja sklepów w miastach się sprawdzi. Jeśli tak, będzie on wzorem dla innych dużych miast np. Berlina.
Decyzja o otwarciu sklepu w Altonie została podjęta w czasie poszukiwań lokalizacji dla trzeciego punktu sprzedaży w Hamburgu. Miejsce niewykorzystywane od ponad sześciu lat zostało zaproponowane przez władze miejskie. W centrum miasta, na działce jaką o powierzchni niewiele ponad 10 tys. m2 (czyli najmniejszej jaką kiedykolwiek IKEA zakupiła pod centrum handlowe), powstał ośmiokondygnacyjny budynek (z czego cztery zajmuje parking na 730 samochodów) o powierzchni handlowej ponad 18. tys m2. w którym pracuje ok. 300 pracowników. Kolejna ciekawostka jest, że w przeciwieństwie do typowych sklepów IKEI, gdzie nie ma okien, na parterze punktu w Altonie znajdują się ogromne okna wystawowe na których prezentowane są towary dostępne w sprzedaży.
A rower jest wielce ok...
-Jest wielu mieszkańców miast nie dysponujących samochodami, lub takich, którzy nie chcą wyjeżdżać poza miasto na zakupy - powiedział Ferber. -Ponad połowa klientów z Altony dotrze do sklepu miejskimi środkami transportu lub rowerami - ocenił.
IKEA poinformowała, że będzie wypożyczała rowery transportowe, a klienci będą mogli bezpłatnie wypożyczyć przyczepy rowerowe, żeby przetransportować zakupy do domu, pod warunkiem, że zwrócą je w ciągu trzech godzin. Alternatywą jest zamówienie kurierów rowerowych za cenę od 9,90 euro do wykonania fizycznej pracy i odtransportowania zakupów, łącznie z większymi pudłami zawierającymi meble.
W ramach promocji przygotowana została też specjalna oferta dla 150 tysięcy potencjalnych klientów sklepu w Altonie, którzy mieszkają w promieniu trzech kilometrów. Pracownicy IKEA odwiedzili około 200 mieszkań na tym obszarze, aby móc ocenić trudności, na jakie mogą natknąć się klienci nowego sklepu. Wśród proponowanych produktów są między innymi półki, pudła i koszyki czy specjalne klamry umożliwiające powieszenie roweru na ścianie.
Kill Billy
Otwarcie sklepu IKEA w Altonie wywołało sprzeciwy niektórych mieszkańców, obawiających się, że nowy sklep spowoduje spadek cen wynajmu lokali i cen nieruchomości. W ramach protestu doczepiali oni karteczki z napisem "Kill Billy" ("Zabić Billy") do słupów latarnianych i pojemników na śmieci. Billy to jeden z najpopularniejszych regałów oferowanych przez IKEA. W 2010r. z inicjatywy przeciwników sklepu zorganizowano referendum na temat nowego sklepu. 77% procent głosujących poparło lokalizację.
Liczba wyświetleń: 2044
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.