Autor: Zbigniew Żukowski
Źródło: Gazeta Prawna
Data: 2005-04-08
Grupa PSB zamierza być konkurencyjna wobec wielkich sieci marketów budowlanych i przy pomocy wyłącznie polskich partnerów chce stworzyć 60 sklepów detalicznych o powierzchni ok. 1100 mkw. każdy pod marką PSB Mrówka. Sklepy powstaną w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców.
– Na razie działa 10 takich sklepów i mamy bardzo dobre doświadczenia. Średni koszt budowy to ok. 2 mln zł. Aby sklep był rentowny, musi mieć obroty ok. 270 tys. zł miesięcznie. Już działające mają wyższe. Nakierowane są na obsługę indywidualnych klientów oraz małych firm budowlanych i wykończeniowych. Zależy nam, żeby były tam markowe produkty budowlane z odpowiednimi atestami i certyfikatami. W ten sposób chcemy zapewnić wysoką jakość towarów oraz walczyć z szarą strefą, która jest zmorą budownictwa, także w produkcji wielu materiałów – powiedział "GP" dyrektor Grupy PSB S.A. Ryszard Panhirsz.
– W tym celu zamierzamy wyemitować nasze obligacje w drodze publicznej subskrypcji o wartości 60 mln zł. Będą je mogli kupić inwestorzy kwalifikowani – każdy po co najmniej 5 obligacji, z których każda jest warta 100 tys. zł. Prospekt emisyjny zostanie opublikowany jeszcze w kwietniu, a sprzedażą (po dopuszczeniu do obrotu) zajmie się Dom Maklerski Millennium – dodał.
Dziś PSB to 369 składów budowlanych i sklepów, które dysponują 150 tys. różnych artykułów i materiałów budowlanych, głównie tzw. ciężkich (cement, wapno, cegły, zaprawy, masy klejowe i izolacyjne). Coraz szerzej wchodzą inne produkty, np. materiały instalacyjne. – Ich wprowadzenie zapewni grupie kilkaset mln zł dodatkowych przychodów, które w 2004 r. wyniosły 2,75 mld zł, w tym centrali PSB 712 mln zł. Dlatego po dobrym ubiegłym roku, gdy rentowność netto wyniosła ok. 2 proc., przewidujemy w 2005 r. wzrost obrotów o 15 proc. i podobną rentowność – dodaje członek zarządu Mirosław Lubarski.
Dziś Grupa PSB, którą tworzy 237 firm handlowych i producentów materiałów (m.in. Lafarge, Atlas, Kreisel, Stolarka Wołomin i Włoszczowa), zajmuje 15 proc. polskiego rynku materiałów budowlanych szacowanego na 17-18 mld zł. 25 proc. to wielkie sieci, jak Castorama, Obi, Nomi, Leroy Merlin oraz Praktiker, a 60 proc. niezależne hurtownie i sklepy. – Uruchamiając sieć sklepów PSB Mrówka będziemy konkurować z nimi, ale w sposób uczciwy, jakością i ceną – podsumowuje Ryszard Panhirsz.
Liczba wyświetleń: 1515
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.