DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 

Werth-Holz: Niższa sprzedaż pochodną kryzysu na ryku ogrodówki

Werth-Holz

Autor: opr. dja
Źródło: Werth-Holz
Data: 2012-08-17


Werth-Holz SA, producent programu ogrodowego, zanotował w I półroczu br. spadek sprzedaży o blisko 40% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według informacji zarzadu spółki to wynik kiepskiej pogody na Zachodzie Europy, jak również bardzo ostrożnego kupowania przez klientów ze względu na dużą niepewność do przyszłej sytuacji ekonomicznej.

Płoty z kolekcji OxfordPłoty z kolekcji OxfordFot. Werth-Holz

Klienci, z którymi spółka kontaktowała się w okresie maj-czerwiec informowali, że notowali spadek sprzedaży w sezonie 2012 od 10-30% w zależności od kraju.

Istotny spadek przychodów (o 28,7%) w drugim kwartale 2012 roku wynika m.in. z braku sprzedaży do dużego niemieckiego odbiorcy, z którym spółka współpracowała w poprzednich sezonach. W analogicznym okresie 2012r. klient ten dokonał zakupów o wartości prawie 2,0 mln zł.

Sposobem na odwrócenie trendu jest wprowadzenie nowej linii produktowej - malowanych elementów architektury ogrodowej. W drugim kwartale 2012 roku spółce udało się rozpocząć współpracę z dużą krajową siecią handlową w zakresie sprzedaży płotów malowanych. Zarząd firmy ma nadzieje istotnie zwiększyć współpracę z tą siecią w przyszłości.

W I półroczu b.r. Werth-Holz osiągnął sprzedaż na poziomie 11.107 mln zł (2011: 17,940 mln zł) oraz zanotował stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,274 mln zł (2012: zysk 3,190 mln zł). Strata netto wyniosła 1,673 mln zł (2012: zysk 2,259 mln zł).

Według komunikatu spółki, oprócz spadku sprzedaży negatywny wpływ na wynik miały odchylenia od cen ewidencyjnych oraz różnice kursowe.

Liczba wyświetleń: 2406


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA