DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 

FSC: Zmiany w standardzie 40-004

FSC Polska

Autor:
Źródło: FSC Polska
Data: 2011-10-08


Od 1 października br. obowiązuje wersja 2-1 standardu FSC-STD-40-004. Nowa wersja wprowadza trzy istotne zmiany.

Fot. FSC

1. Zmiana oświadczeń na fakturach i dokumentach transportowych.
Terminologia obecna na dokumentach sprzedaży i na etykietach produktowych FSC została ujednolicona, wprowadzając do systemu większą spójność i przejrzystość.

Zmiany, które wprowadza wersja 2-1 standardu obrazuje poniższa tabela:


Dotychczasowe oświadczenie FSC Nowe oświadczenie FSC
FSC Pure FSC 100%
FSC Mixed Credit FSC Mix Cedit
FSC Mixed __ % FSC Mix __ %


2. Konieczność przestrzegania punktu 1.5 standardu dotyczącego Przywiązania do wartości FSC (Commitment to FSC Values).
Firma powinna zadeklarować, że nie jest bezpośrednio lub pośrednio zaangażowana w następujące działania:
- nielegalne pozyskiwanie drewna lub handel nielegalnym drewnem lub produktami leśnymi,
- naruszenie praw człowieka i tradycyjnych w ramach operacji leśnych,
- niszczenie wysokich walorów ochronnych w ramach operacji leśnych,
- znaczące przekształcenia lasów na plantacje lub nieleśne użytki,
- wprowadzenie organizmów zmodyfikowanych genetycznie w ramach operacji leśnych,
- naruszenie któregokolwiek z konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy,  jak określono w Deklaracji MOP dotyczącej Podstawowych Zasad i Praw w Pracy, 1998.

Zobowiązanie musi być podpisane przez członka zarządu firmy. Powinno być ono dostępne, na życzenie, wszystkich zainteresowanych stron.

3. Konieczność przestrzegania punktu 1.6 standardu dotyczącego dotyczącego bezpieczeństwa i higieny pracy (Occupational Health and Safety).
Firma powinna zademonstrować swoje przywiązanie do bezpieczeństwa i higieny pracy przedkładając ważne zaświadczenie dotyczące przebytych przez pracowników szkoleń BHP.

Liczba wyświetleń: 2539


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA