DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 

Drewex negocjuje z potencjalnymi inwestorami

Drewex

Autor: dja
Źródło: Drewex
Data: 2010-11-14


Drewex SA poinformował, że Piotr Polak, główny akcjonariusz spółki, pełniący jednocześnie funkcję jej prezesa, rozpoczął negocjacje z potencjalnymi inwestorami.

Przedmiotem rozmów jest sprzedaż kontrolnego pakietu akcji Drewex SA. Zarząd postanowił o opóźnieniu przekazania do publicznej wiadomości informacji na temat nazw podmiotów, z którymi prowadzone są negocjacje do dnia ogłoszenia wezwania przez którykolwiek z wyżej wymienionych podmiotów lub do dnia 15 grudnia 2010 roku, w zależności od tego, który z powyższych terminów nastąpi wcześniej.

Piotr Polak posiada akcje spółki stanowiące 70,30% jej kapitału, dające 75,85% głosów na WZA.

W ciągu 9 miesięcy br. firma osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 15,889 mln zł (2009: 16,372 mln zł) oraz uzyskała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 826 tys zł (2009: zysk 140 tys. zł). Strata netto wyniosła 1,150 mln zł (2009: strata 0,294 mln zł).

Jak informuje zarząd spółki, spadek przychodów w stosunku do roku poprzedniego jest efektem trwającej dekoniunktury na rynku wyrobów trwałego użytku, jak meble,  które  są podstawowym produktem spółki i które dodatkowo generują przychody w pozostałych segmentach asortymentowych. Spadek popytu odczuwany był szczególnie w miesiącach letnich (lipiec i sierpień), zarówno w sprzedaży hurtowej, jak również w sprzedaży detalicznej w sieci sklepów KOLORINO. W stosunku do roku poprzedniego o połowę mniejsza była również kontraktacja przez klientów ubranek kolekcji jesień-zima.  

Firma prowadzi głęboką restrukturyzację działalności. Koszty działalności są  ograniczane  na  wszystkich poziomach. O ponad 11% obniżono koszty ogólnego zarządu i jak podaje spółka, jest to obniżenie trwałe i związane z  rozwiązaniem części umów zewnętrznych, jak również nie podejmowaniem nowych działań. O 18% zmniejszono zatrudnienie, a w miesiącach letnich skrócono czas pracy o 1/3. Największym obciążeniem wyniku finansowego są koszty sprzedaży generowane  przez  sieć  sprzedaży detalicznej, które w 2010 roku wyniosły 2 123 tys. zł. i były wyższe od uzyskanej marży brutto na prowadzonych sklepach. dodatkowo na straty sieci detalicznej nałożyła się spadająca sprzedaż hurtowa oraz wyprzedaż zapasów magazynowych po obniżonych cenach.

Liczba wyświetleń: 1711


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA