Po raz kolejny Kolonia znajdzie się w centrum zainteresowania branży kuchennej. Targi LivingKitchen, będące nowym międzynarodowym wydarzeniem w branży, odbędą się w dniach 18-23 stycznia 2011 roku, równolegle z odnoszącym sukcesy, prestiżowym wydarzeniem branży meblowej - imm cologne. LivingKitchen opiera się na wyjątkowej koncepcji obejmującej różnorodne imprezy przygotowane z udziałem ważnych graczy w branży, adresowane w równej mierze do przedstawicieli branży, jak i zwiedzających. Liczba zarezerwowanych stanowisk, rosnąca z dnia na dzień, dodatkowo świadczy o tym, że większość firm już od dawna czekała na targi branży kuchennej.
Targi skierowane skierowane zarówno do przedstawicieli branży, jak i zwiedzających mają być połączeniem przestrzeni ekspozycyjnych i eventowych Według obecnego stanu rejestracji organizator imprezy osiągnął wyznaczony cel, bowiem prawie wszyscy znani producenci mebli kuchennych i sprzętu AGD dokonali już rezerwacji stanowisk. Ponadto, LivingKitchen zaoferuje poświęcone kuchni forum na światowym poziomie, skierowane do handlowców, zapalonych kucharzy, smakoszy, fanów technologii i miłośników wystroju wnętrz.
Ogromny oddźwięk medialny i duża liczba rejestracji na I edycję targów
Do momentu oficjalnego ogłoszenia daty targów w styczniu 2010 roku swoją obecność potwierdziło 27 firm, tymczasem obecnie liczba ta przekracza 90. Wystawcy, którzy zgłosili swój udział w targach, są przedstawicielami wszystkich oczekiwanych grup docelowych. Są to zarówno producenci mebli kuchennych oraz sprzętu AGD, jak i wytwórcy produktów dodatkowych, takich jak zlewy, armatura, udoskonalona płaszczyzna robocza, akcesoria, oświetlenie, jak również podmioty świadczące usługi związane z kuchnią. Pomysł Koelnmesse spotkał się z zaangażowaniem znanych firm. "Swoje uczestnictwo potwierdzili prawie wszyscy znani niemieccy producenci mebli kuchennych, a z wieloma innymi jesteśmy w kontakcie. Zainteresowanie jest ogromne - także w sektorze AGD. Ponadto, rejestrujemy coraz więcej zgłoszeń od zagranicznych wytwórców" - mówi Frank Haubold, Product Manager LivingKitchen.
Firma Koelnmesse jest doświadczonym organizatorem targów w branży wnętrz, mebli i dostaw. Zarówno targi imm cologne, jak i interzum oraz Orgatec od dziesięcioleci podnoszą status swojej marki pomimo konkurencyjnych imprez oraz recesji; utrzymują rewelacyjną pozycję na światowym rynku. Targi branży kuchennej w Kolonii mogą również poszczycić się bogatą tradycją. Rosnące zapotrzebowanie na przestrzeń ekspozycyjną przekonało nas do udostępnienia dodatkowej hali już na tym wczesnym etapie. Na I edycję targów wstępnie przewidywaliśmy dwie hale i atrium, jednak musieliśmy włączyć kolejną halę. "Nasz cel, aby gościć na pierwszych targach LivingKitchen około 80 firm został już osiągnięty, a do otwarcia targów zostało jeszcze aż siedem miesięcy. Jestem przekonany, że na targach w Kolonii w styczniu 2011 roku zjawią się wszyscy najwięksi gracze na rynku międzynarodowym" - komentuje dotychczasowe powodzenie rejestracji Gerald Böse, prezes zarządu Koelnmesse GmbH.
LivingKitchen - wydarzenie w świecie kuchni
Program targów jest niezwykle czytelny: prawdziwe "święto kuchni" z licznymi atrakcjami, które przez trzy dni będzie otwarte także dla zwiedzających. Organizatorzy zapewniają, że będzie to "żywe" wydarzenie w każdym znaczeniu tego słowa: program wypełniony atrakcjami stanowić ma "kuchenny" raj oraz zapewnić odpowiedni impuls do zwiększenia sprzedaży przez wystawców.
Firma Koelnmesse przewidziała nie tylko różne pokazy gotowania, lecz także prezentacje koktajli, degustacje wina i kawy. Również dzieci będą mogły zainteresować się gotowaniem i pieczeniem oraz nauczyć się, jak dobrze bawić się w kuchni.
Aby wyraźnie podkreślić biznesowy charakter wydarzenia, firma Koelnmesse zmieniła godziny otwarcia: targi LivingKitchen będą otwarte codziennie w godzinach 9:00-18:00. Ponadto, organizator targów w Kolonii dodał także dzień zamknięty, zaplanowany na 17 stycznia 2011 roku, który zapewnić ma wystawcom i przedstawicielom mediów możliwość przeprowadzenia intensywnych dyskusji z przedstawicielami branży i pozwoli na zapoznanie się z szeroką gamą nowych produktów w spokojnej atmosferze.
Grunt pod nowe, najwyższej klasy targi, został już przygotowany - nie bez powodu w fazie planowania firma Koelnmesse przeprowadziła liczne poufne i konstruktywne dyskusje z ekspertami z branży i potencjalnymi wystawcami. "To, co daje nam konkurencyjną przewagę, to współpraca z wytwórcami, sektorem handlu detalicznego i stowarzyszeniami branżowymi. Osiągnęliśmy pełne porozumienie nie tylko w kwestii celów, ale i działania" - podkreśla Gerald Böse. Co więcej, atrakcyjność Kolonii jako miejsca targów jest niekwestionowana, a infrastruktura zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających - idealna. Dzięki doskonałej lokalizacji targów i międzynarodowemu zasięgowi, wystawcy będą mogli rozszerzyć swoją działalność eksportową i zdobyć nowe kontakty z całego świata.