DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 

Pracownicy ochrony sieci IKEA walczą o lepsze warunki pracy

NSZZ Solidarność

Autor:
Źródło: NSZZ Solidarność
Data: 2009-11-19


Pracownicy ochrony IKEA domagają się poszanowania swoich praw do zrzeszania się w związek zawodowy i apelują o większe zainteresowanie ich warunkami pracy.

Fot. CzyIKEAjestOK.pl

Zdaniem pracowników ochrony szwedzki koncern tylko pozoruje społeczną odpowiedzialność i wspiera firmę Solid w nieetycznych działaniach. Pracownicy ochrony zatrudnieni przez firmę Solid i chroniący sklepy IKEA chcą nakłonić IKEĘ do rozmów o warunkach pracy. Od ponad miesiąca IKEA milczy i nie odpowiada na postulaty pracowników ochrony.

Pracownicy, formalnie zatrudnieni w firmie Solid uważają, że szwedzki koncern tylko pozoruje społeczną odpowiedzialność. Chwali się wysokimi standardami, i odkreśla swoje zaangażowanie w to by warunki pracy u ich kontrahentów spełniały wszystkie normy. Nie interesuje się jednak warunkami ich pracy - niskimi płacami, brakiem funduszu socjalnego itd. Co więcej IKEA wspiera nieetyczne działania Solidu utrudniając pracownikom zrzeszanie się w związek zawodowy i zastraszając ich.

- IKEA nie tylko odcina się od problemu unikając odpowiedzi na nasze prośby, a z drugiej - angażuje w walkę z pracownikami - opowiada Paula Brzezińska, jedna z organizatorek akcji z Działu Rozwoju KK NSZZ "S". - We współpracy z Solidem IKEA wzywała do siebie pracowników ochrony podtykając im do podpisania deklaracje, że są zadowoleni z warunków pracy i nie identyfikują się z działaniami związkowców. Tak zdobyte dokumenty służą IKEI, jako dowód zadowolenia pracowników - mówi Paula Brzezińska.

Pracownicy utworzyli stronę internetową www.czyikeajestok.pl, na której odwiedzający ją internauci mogą wypowiedzieć się na temat postępowania IKEII. Głos w sprawie oddało już ponad 1 tys. internautów. Poza stroną internetową, organizatorzy są obecni m.in. na serwisie mikroblogowym Twitter, stworzyli też stronę akcji na portalu Facebook.

Liczba wyświetleń: 1821


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA