Autor:
Źródło:
Data: 2005-02-23
Do tej pory usługi dostępu do Internetu były w Polsce zwolnione z podatku VAT. Niestety, trzeba było to zmienić, ponieważ groził nam konflikt z Unią Europejską. W związku z tym od 1 marca tego typu usługi podrożeją. Taniej już było?
- Telekomunikacja Polska tak jak i inne firmy jest zobowiązana dostosować się do nowych przepisów podatkowych i do naliczania od 1 marca 2005 roku 22-procentowej stawki VAT za usługi dostępu do Internetu
- wyjaśnia Zbigniew Drohobycki, rzecznik katowickiej dyrekcji TP SA. - Zgodnie z nowym prawem telekomunikacyjnym, TP kształtuje ceny usług w oparciu o realne koszty ich świadczenia. Obecnie nie mamy możliwości obniżenia cen netto. Oznacza to, że po 1 marca klienci TP będą płacić dotychczasową stawkę, powiększoną o 22 proc. podatku VAT. Jak dotychczas jedynie operator alternatywny, firma Tele2 poinformowała, że obniży ceny.Ostrzeżenie na piśmie
Warto podkreślić, że operatorzy telekomunikacyjni mają obowiązek z wyprzedzeniem poinformować klientów o planowanej podwyżce cen. Jak poinformował Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP), prawo telekomunikacyjne nakazuje operatorom informowanie o zmianie cen z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Abonenci muszą zostać o podwyżce powiadomieni na piśmie, a użytkownicy nie będący abonentami przez podanie informacji o podwyżce do publicznej wiadomości.
Wolność wyboru
- Klienci TP SA zostaną poinformowani o nowych cenach, wynikających ze zmiany podatku VAT w specjalnym liście - informuje Drohobycki. - Dla wygody klientów zostanie on dołączony wraz ze szczegółowym cennikiem do faktury za usługi internetowe za marzec. Poinformowany o podwyżce abonent może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług przez operatora. W takiej sytuacji, jak wynika z komunikatu URTiP, uzasadnieniem jest brak akceptacji nowej ceny, co uniemożliwia roszczenie przez operatora odszkodowania za wcześniejsze wypowiedzenie umowy. - Nasi klienci zostaną poinformowani o możliwości wypowiedzenia umowy w ulotce dołączanej do najbliższych rachunków - wyjaśnia rzecznik TP SA. - Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, każdy klient, który nie zaakceptuje nowych cen będzie mógł bez konsekwencji rozwiązać umowę zawartą na czas określony. Oczywiście, każdy, kto rozwiąże umowę, a następnie będzie chciał znów korzystać z oferty internetowej TP, będzie mógł ponownie podpisać umowę - dodaje. Wprowadzenie podatku można więc wykorzystać do rozwiązania umowy, która przestała nam odpowiadać i poszukania lepszej i tańszej oferty.
Mariusz Urbanke/Dziennik Zachodni
23.02.2005
Liczba wyświetleń: 1371
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.