Autor: oprac. red
Źródło: IKEA Polska
Data: 2024-01-05
Wśród firm wycofujących swoje reklamy z Telewizji Republika znajduje się IKEA. Działania te związane są szokującymi wypowiedziami dotyczącymi imigrantów jakie w ostanim czasie pojawiły się w TV Republika.
Po nagłośnieniu sytuacji, oprócz IKEA, wycofanie reklam z TV Republika zapowiedziały m.in. mBank, OtoDom, Media Expert, Adamed Pharma, Żabka, Tarczyński, Provident, Pyszne.pl, Skoda, Bank Millennium, Alior Bank, Santander czy Master Card.
IKEA Polska oświadczyła, że jej reklamy w Telewizji Republika ukazywały się w ramach pakietu stacji tematycznych, zakupionych przez dom mediowy poprzez Polsat. -Pakiet kupuje się w całości, zatem nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od jutra nie będzie już naszych reklam w Tv Republika - zapowiedziała IKEA 3. stycznia, na portalu X (dawniej Twitter).
Po ogłoszeniu decyzji IKEA w mediach społecznościowych, w TV Republika i mediach z nią związanych pojawiły się nawoływania do bojkotu zakupów w tej sieci.
-To się nie opłaca Ikei i my udowodnimy, że jej się to nie opłaca. Apelujemy do naszych widzów, żeby w Ikei, jak można, nie kupowali. Dodajmy, że Ikea założona była przez szwedzkiego aktywnego nazistę - powiedział Piotr Lisiewicz w programie informacyjnym TV Republika.
- Podjąłem decyzje, że we wszystkich kierowanych przeze mnie spółkach nie będziemy kupować niczego co pochodzi z IKEI. Powodem takiej decyzji jest angażowanie się tej firny w działania podważające zasady demokracji, w tym wolność słowa i wolność wyznania - napisał 5. stycznia na portalu X - Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej", "Gazety Polskiej Codziennie" i Telewizji Republika.
Do podobnych bojkotów IKEA z innych powodów namawiano już wcześniej, jednak nie zaszkodziły one jej wynikom finansowym
Liczba wyświetleń: 1706
Firmy wrażliwe na los nielegalnych imigrantów [2]
Proponuję aby te firmy środki na reklamę we wszystkich mediach przeznaczyły na zakup mieszkań w Warszawie dla nielegalnych imigrantów .
Uwiarygodni to ich wrażliwość społeczną
Adam [664]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-07 12:38:52
Ikea już się pokazała z zaangażowanej strony, kiedy zaczęła promować ...
tęczową wrażliwość. Tylko większość imigrantów z tęczowymi się mocno nie dogaduje.
Jak to biedaki od pijaru pogodzą?
Piotr k. [120]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-08 07:27:26
Czy należy sponsorować faszyzm ?
Na szczęście w demokratycznej już Polsce firmy spostrzegły że sponsorowały faszyzm i nacjonalizm .Lepiej późno niż wcale.
Adam [107]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-09 11:10:26
[1]
wolny rynek, czy istnieje jakiś przymus gdzie i kto ma się reklamować!?
gg [77]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-09 06:19:45
Wolny rynek. Firmy mogą się zajmować i zarabianiem pieniędzy i ideologią w ...
tym samym czasie :)
Piotr k. [120]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-09 07:38:27
Ciekawe czy wycofa się też z
Biorąc pod uwagę obrzydliwe (sex)zachowania jednego z redaktorów a zatem pracowników tej gazety - decyzja powinna być automatyczna i natychmiastowa....no chyba że znów mamy do czynienia z podwójnymi standardami a w przypadku TV Republika chodziło tylko o znalezienie pretekstu....Cóż - nie powinno to już dzisiaj nikogo dziwić....
Rad [1]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-09 11:07:09
Nie, nie wycofa się z GW [2]
Podwoi reklamy tak jak i inni tzw obrońcy wartości europejskich.
Adam [664]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-09 17:30:56
gg
Jak pisał kolega powyżej: "wolny rynek, czy istnieje jakiś przymus gdzie i kto ma się reklamować!?"
PS: Panie Dominiku! Jakiś troll się tu zaczął udzielać. I nie piszę o sobie.
Piotr k. [120]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-10 07:08:14
:)
W zasadzie IKEA może reklamować się gdzie chce. Więc można powiedzieć, że funkcjonuje na "wolnym rynku" reklamowym. Ale np. Lasy Państwowe, podobnie jak wiele firm "w rękach państwa" w dużej mierze reklamowały się tam gdzie im (politycznie) kazano. Czy to było działanie na "wolnym rynku"? Raczej nie. Przynajmniej taka moja opinia.
Dominik Jabłoński [509]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-10 23:32:52
To jest prawda [1]
Reklamowanie się dużych firm to ukryty sponsoring , jednym dają zarobić innym nie .
Adam [664]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-11 06:19:07
Być może, ale jednak każdy ma prawo decydować jaki i gdzie się reklamuje. To zawsze, będzie kalkulacja kosztu ekonomicznego i wizerunkowego. W takim, a nie innym systemie gospodarczo-politycznym żyjemy. A jeżeli chodzi o spółki Skarbu Państwa to ich cel społeczny jest inny, ekonomiczny taki sam. Dochodzi tutaj ewentualnie bezpieczeństwo, które przewyższa koszt ekonomiczny.
W normalnych warunkach jest to jednak wolny rynek. Niestety od dłuższego czasu nie żyjemy w normalnych warunkach i być może to jest "rozchwiany" wolny rynek, gdzie część firm mocno angażuje się w politykę. Zwłaszcza firm Państwowych.
gg [77]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-12 09:22:19
uderz w stół...
Ikea i ta cała Szwecja za chwilę padnie ekonomicznie, moralnie...sami wpuścili imigrantów bez kontroli i teraz mają problem.
dd [1]Odpowiedz na ten komentarz2024-01-12 17:02:25
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.