DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
 
WSZYSTKO Z DREWNA

Plantwear zapowiada znaczące zwiększenie skali działalności

Autor: oprac. red
Źródło: Plantwear
Data: 2020-08-20


Plantwear, spółka specjalizująca się w sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w II kwartale 2020r. odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży. Pomimo to spółka wykazała straty zarówno na działalności operacyjnej jak i wynikach netto.

Plantwear zapowiada znaczące zwiększenie skali działalności Plantwear zapowiada znaczące zwiększenie skali działalności Fot. Plantwear

W II kw. bieżącego roku Plantwear SA osiągnął 2,181 mln. zł przychodów oraz stratę netto w wysokości 64 tys. zł. Od początku roku spółka zanotowała znaczący wzrost sprzedaży, która osiągnęła poziom 4,522 mln zł (2019: 3,268 mln zł). Pomimo tego firma zanotowała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 125 tys. zł. Strata netto sięgnęła ponad 250 tys. zł.

Jak informuje zarząd spółki, wpływ na wyniki spółki w tym okresie miały niepewne nastroje konsumentów w początkowej fazie pandemii, a także nakłady inwestycyjne związane ze zwiększaniem skali biznesu. W minionym kwartale spółka poniosła koszty związane z uruchomieniem platformy sprzedażowej Giftbay.pl, oferującej spersonalizowane prezenty oraz gadżety. Serwis spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów - już w drugim miesiącu działalności, nowa marka wypracowała ponad 30 tys. zł przychodu. Wpływ na wyniki finansowe w omawianym okresie miał też zakup materiałów  i półproduktów dla nowej linii biżuterii wykonanej z metali szlachetnych, a także doposażenie nowej nieruchomości.

W najbliższej przyszłości spółka zamierza skupić się na realizacji nowej strategii opartej na czterech filarach tj. dalszym poszerzaniu oferty flagowej marki Plantwear oraz rozwoju marek uzupełniających (Plantwear HOME oraz Plantwear KIDS). W planach jest także zwiększanie skali projektu Giftbay.pl i wprowadzanie na rynek nowych konceptów, a także dalsza ekspansja geograficzna.

-Jako specjaliści w dziedzinie sprzedaży internetowej przewidujemy, że ogólnoświatowy wzrost popularności kanałów e-commerce nie jest jedynie chwilowym trendem, ale fundamentalną zmianą nawyków zakupowych społeczeństwa. Sytuacja rynkowa nam sprzyja, a poczynione w ostatnim czasie inwestycje to ważny krok w kierunku znaczącego rozwoju naszej firmy - mówi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Planowane działania w obrębie marki Plantweaar to przede wszystkim systematyczne poszerzanie asortymentu i trafianie do nowych grup odbiorców. W opinii Wiktora Pyrzyka, w ciągu najbliższych 2-3 lat ta gałąź działalności ma potencjał do wzrostu skali o 100%. Kolejnym ważnym elementem mającym wpływ na rozwój biznesu jest dalsze rozwijanie marek uzupełniających - Plantwear HOME oraz Plantwear KIDS.

-Marki Plantwear HOME i Plantwear KIDS to koncepcje, które rozwijamy już od jakiegoś czasu, jednak do tej pory ograniczeniem był nasz zakład produkcyjny, który okazał się zbyt mały, aby w pełni wykorzystać potencjał tych projektów. Zwiększenie ich skali będzie możliwe wraz z przeprowadzką do nowej siedziby - wyjaśnia Ewelina Bury, wiceprezes zarządu.

Wyniki sprzedaży Plantwear w pierwszej połowie 2020r.Wyniki sprzedaży Plantwear w pierwszej połowie 2020r.Fot. Plantwear

Plantwear przewiduje dalsze wzrosty sprzedaży na platformie Giftbay.pl, a docelowo w ciągu najbliższych dwóch lat zbliżenie się do obecnego poziomu sprzedaży produktów Plantwear. Platforma Giftbay będzie również funkcjonowała na rynkach zagranicznych. Obecnie trwają prace związane z jej tłumaczeniem na języki angielski i rumuński, które planowo mają zakończyć się we wrześniu 2020r. W strategii rozwoju zarząd przewiduje również premierę kolejnego serwisu e-commerce, który nie jest ściśle powiązany z działalnością Plantwear. Prace powinny się zakończyć przed końcem 2020 roku.

Oprócz poszerzania oferty o nowe marki i produkty, spółka stawia na rozwój geograficzny. Marka Plantwear od marca dostępna na Ukrainie, a od początku lipca w Rumunii. Spółka zapowiada premierę wszystkich marek na nowych rynkach, również przy wykorzystaniu takich platform sprzedaży internetowej jak np. Etsy czy Amazon.

Liczba wyświetleń: 1915


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA