DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Szkieletowy dom drewniany
 
WSZYSTKO Z DREWNA

Plantwear zapowiada znaczące zwiększenie skali działalności

Autor: oprac. red
Źródło: Plantwear
Data: 2020-08-20


Plantwear, spółka specjalizująca się w sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w II kwartale 2020r. odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży. Pomimo to spółka wykazała straty zarówno na działalności operacyjnej jak i wynikach netto.

Plantwear zapowiada znaczące zwiększenie skali działalności Plantwear zapowiada znaczące zwiększenie skali działalności Fot. Plantwear

W II kw. bieżącego roku Plantwear SA osiągnął 2,181 mln. zł przychodów oraz stratę netto w wysokości 64 tys. zł. Od początku roku spółka zanotowała znaczący wzrost sprzedaży, która osiągnęła poziom 4,522 mln zł (2019: 3,268 mln zł). Pomimo tego firma zanotowała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 125 tys. zł. Strata netto sięgnęła ponad 250 tys. zł.

Jak informuje zarząd spółki, wpływ na wyniki spółki w tym okresie miały niepewne nastroje konsumentów w początkowej fazie pandemii, a także nakłady inwestycyjne związane ze zwiększaniem skali biznesu. W minionym kwartale spółka poniosła koszty związane z uruchomieniem platformy sprzedażowej Giftbay.pl, oferującej spersonalizowane prezenty oraz gadżety. Serwis spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów - już w drugim miesiącu działalności, nowa marka wypracowała ponad 30 tys. zł przychodu. Wpływ na wyniki finansowe w omawianym okresie miał też zakup materiałów  i półproduktów dla nowej linii biżuterii wykonanej z metali szlachetnych, a także doposażenie nowej nieruchomości.

W najbliższej przyszłości spółka zamierza skupić się na realizacji nowej strategii opartej na czterech filarach tj. dalszym poszerzaniu oferty flagowej marki Plantwear oraz rozwoju marek uzupełniających (Plantwear HOME oraz Plantwear KIDS). W planach jest także zwiększanie skali projektu Giftbay.pl i wprowadzanie na rynek nowych konceptów, a także dalsza ekspansja geograficzna.

-Jako specjaliści w dziedzinie sprzedaży internetowej przewidujemy, że ogólnoświatowy wzrost popularności kanałów e-commerce nie jest jedynie chwilowym trendem, ale fundamentalną zmianą nawyków zakupowych społeczeństwa. Sytuacja rynkowa nam sprzyja, a poczynione w ostatnim czasie inwestycje to ważny krok w kierunku znaczącego rozwoju naszej firmy - mówi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Planowane działania w obrębie marki Plantweaar to przede wszystkim systematyczne poszerzanie asortymentu i trafianie do nowych grup odbiorców. W opinii Wiktora Pyrzyka, w ciągu najbliższych 2-3 lat ta gałąź działalności ma potencjał do wzrostu skali o 100%. Kolejnym ważnym elementem mającym wpływ na rozwój biznesu jest dalsze rozwijanie marek uzupełniających - Plantwear HOME oraz Plantwear KIDS.

-Marki Plantwear HOME i Plantwear KIDS to koncepcje, które rozwijamy już od jakiegoś czasu, jednak do tej pory ograniczeniem był nasz zakład produkcyjny, który okazał się zbyt mały, aby w pełni wykorzystać potencjał tych projektów. Zwiększenie ich skali będzie możliwe wraz z przeprowadzką do nowej siedziby - wyjaśnia Ewelina Bury, wiceprezes zarządu.

Wyniki sprzedaży Plantwear w pierwszej połowie 2020r.Wyniki sprzedaży Plantwear w pierwszej połowie 2020r.Fot. Plantwear

Plantwear przewiduje dalsze wzrosty sprzedaży na platformie Giftbay.pl, a docelowo w ciągu najbliższych dwóch lat zbliżenie się do obecnego poziomu sprzedaży produktów Plantwear. Platforma Giftbay będzie również funkcjonowała na rynkach zagranicznych. Obecnie trwają prace związane z jej tłumaczeniem na języki angielski i rumuński, które planowo mają zakończyć się we wrześniu 2020r. W strategii rozwoju zarząd przewiduje również premierę kolejnego serwisu e-commerce, który nie jest ściśle powiązany z działalnością Plantwear. Prace powinny się zakończyć przed końcem 2020 roku.

Oprócz poszerzania oferty o nowe marki i produkty, spółka stawia na rozwój geograficzny. Marka Plantwear od marca dostępna na Ukrainie, a od początku lipca w Rumunii. Spółka zapowiada premierę wszystkich marek na nowych rynkach, również przy wykorzystaniu takich platform sprzedaży internetowej jak np. Etsy czy Amazon.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz