Autor:
Źródło: Barlinek SA
Data: 2005-05-03
Od momentu prywatyzacji w 1999 roku, Barlinek S.A. konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach polskim i zagranicznych. Dokapitalizowanie przedsiębiorstwa, jego modernizacja i rozbudowa, intensyfikacja działań marketingowych, redukcja kosztów i zwiększenie wydajności, spowodowały znaczny wzrost produkcji oraz wartości sprzedaży. Dzięki najwyższej jakości produktów, w ciągu zaledwie kilku lat marka Barlinek zdobyła zaufanie odbiorców.
Dynamiczny rozwój
Zwiększenie elastyczności produkcji oraz uzyskanie najwyższej jakości produktów były kluczowe dla rozwoju Barlinek S.A. Wartość nakładów inwestycyjnych firmy, w latach 2000-2004, wyniosła 206 mln PLN, z czego tylko w roku ubiegłym było to 124 mln. Większość inwestycji dotyczyła budowy i modernizacji linii deski barlineckiej. Dzięki nim roczna produkcja podłóg, w latach 2000-2004, zwiększyła się ponad sześciokrotnie, osiągając w roku ubiegłym ponad 2,9 mln m2. Produkcja oklein, drugiego co do wartości sprzedaży produktu Barlinek S.A., wzrosła w tym samym okresie z poziomu 7 mln m2 do 11 mln m2.
Rozpoczęta tuż po prywatyzacji modernizacja przedsiębiorstwa zaowocowała ponadto budową wielu urządzeń unowocześniających produkcję. W latach 2000-2004 powstały m.in.: magazyny o powierzchni 6000 m2, komora parzelniana oraz doły warzelniane. Zainwestowano w ciąg nowoczesnych suszarni mogących pomieścić w sumie 1700 m3 surowca. Na terenie zakładu powstały także: jedna z najnowocześniejszych w Polsce lakierni, ekologiczna kotłownia opalaną biomasą oraz fabryka produkcji biopaliwa w postaci pelet. Barlinek S.A. szybko stał się największym producentem tego paliwa w Polsce. Posiadając dwie fabryki (druga wybudowana na początku 2005 roku) oferuje 40 tys. ton biopaliwa rocznie.
Rozwój firmy idzie w parze ze wzrostem zatrudnienia, które na przestrzeni lat z liczby ok. 950 stanowisk pracy powiększyło się do ponad 1400.
Bardzo dobre wyniki finansowe
Zwiększenie produkcji deski barlineckiej zaowocowało wzrostem przychodów ogółem: z ponad 80,5 mln PLN w roku 2000 do 235 mln PLN w roku 2004. W przeliczeniu na jednego pracownika, przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie ponad dwukrotnie z 83,4 tys. PLN do 182 tys. Przy stracie na poziomie ok. 6,3 mln PLN w roku 2000, zysk netto wyniósł na koniec ub.r. 26 mln PLN.
Planowane wyniki finansowe na koniec roku 2005, to m.in.: wzrost przychodów firmy do 320 mln PLN oraz zysk netto na poziomie 36 mln PLN.
Z roku na rok wzrasta znaczenie sprzedaży eksportowej dla wyników finansowych firmy. Rynki zagraniczne stają się coraz istotniejsze dla sprzedaży produktów Barlinek S.A., w tym szczególnie dla deski barlineckiej. W roku ubiegłym przychody z jej eksportu wyniosły 107,8 mln PLN.
Deska barlinecka i wiele innych produktów
Wizytówką Barlinek S.A. jest znana od 30 lat deska barlinecka - trójwarstwowa deska podłogowa ze szlachetnych gatunków drewna polskiego i gatunków egzotycznych. Łączy ona w sobie zalety klasycznego parkietu z łatwością montażu podłogi panelowej. Produkt jest nieustannie unowocześniany, a jego wzornictwo dopasowywane do najnowszych trendów. W roku 2004, do asortymentu deski barlineckiej wprowadzono m.in.: podłogi olejowane olejem barwionym i z twardą powłoką lakierową do obiektów użyteczności publicznej. Jako pierwszy producent w Polsce, Barlinek S.A. zaproponował nową formę montażu podłóg trójwarstwowych – przez ich przyklejanie do podłoża. W roku 2003, firma wprowadziła do produkcji deskę z opatentowanym złączem barclick. W standardowej ofercie dostępnych jest ponad 85 wzorów i rodzajów podłóg.
Po wprowadzeniu do oferty, w 2003 roku, podłogi sportowej Barkiet-Sport, w ubiegłym roku trwały prace nad dwoma nowymi wersjami nawierzchni sportowych: do sal fitness - Deska barlinecka Training oraz hal wyczynowych - Deska barlinecka Prestige. Obie podłogi są obecnie na etapie certyfikacji.
Barlinek S.A. jest również potentatem na krajowym rynku oklein, posiadając ich najbogatszą ofertę w kraju pod względem rodzajów oraz gatunków drewna - blisko 50 wzorów.
Firma jest ponadto producentem materiałów do montażu podłóg, tarcicy iglastej i liściastej, półfabrykatów iglastych, wyrobów frezarskich oraz peletu.
W zamierzeniach Barlinek S.A. na najbliższe lata jest umacnianie silnej pozycji w kraju oraz stały wzrost rozpoznawalności marki za granicą. Bardzo dobre wyniki finansowe skłaniają firmę do dalszych inwestycji w rozwój mocy produkcyjnych oraz poszerzanie asortymentu swoich głównych produktów.
Liczba wyświetleń: 3579
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.