Autor:
Źródło:
Data: 2005-04-26
Blisko 8 milionów Internautów w Polsce na koniec 2004r. Przełom w rozwoju polskiego rynku reklamy on-line. IAB Polska opracowało raport pt. „Internet 2004. Polska, Europa i świat”. Znalazły się w nim najważniejsze informacje na temat użytkowników Internetu w Polsce i na świecie, wydatków na reklamę internetową oraz e-commerce.
Raport wskazuje również najpopularniejsze formy
reklamy internetowej i prognozy dotyczące rozwoju tego rynku. Pełna wersja
raportu będzie dostępna na stronie www.tezmedium.pl oraz jako dodatek do
majowego numeru magazynu Brief.
Rośnie liczba Internautów
Z raportu IAB Polska wynika, że Internet jest najszybciej rozwijającym się
medium na świecie. Wiąże się to m.in. z korzystnymi zmianami legislacyjnymi,
ułatwiającymi rozwój rynku, a także ze stałym obniżaniem się kosztów instalacji
oraz opłat dostępowych, a co za tym idzie, rozwojem dostępu do Internetu
szerokopasmowego. W 2004 roku dostęp do Internetu miało blisko 813 milionów
osób na świecie.
Liderami Internetu w skali globalnej są Szwecja (74 proc.
Internautów) i Holandia (66 proc.).
W Polsce w okresie od grudnia 2003 do
grudnia 2004 przybyło ponad milion nowych Internautów. W tej chwili dostęp do
Internetu posiada w naszym kraju 23,5 proc. osób. IAB szacuje, że w 2005 roku
przekroczony zostanie kolejny psychologiczny próg liczebności Internautów.
Prawdopodobnie już w pierwszym półroczu 2005 ich liczba może osiągnąć 10 mln.
Użytkownicy on-line
Polscy Internauci to osoby dobrze wykształcone o wysokim statusie społecznym i
majątkowym. Wykształcenie wyższe posiada 16 proc. użytkowników. Ponadto dużą
grupę stanowią osoby uczące się, w tym studenci i uczniowie szkół pomaturalnych
(22 proc.). W ostatnich latach zmieniała się także proporcja korzystania z
sieci przez kobiety i mężczyzn. W połowie 1999 roku wśród internatów było 2
razy więcej mężczyzn niż kobiet (odpowiednio 65,4 i 34,6 proc.), a obecnie
stosunek ten wynosi odpowiednio 55 i 45 proc. Polski Internet w dalszym
ciągu pozostaje medium dużych aglomeracji i obszarów o dobrze rozwiniętej
infrastrukturze telekomunikacyjnej. Województwa z największą liczbą Internautów
to mazowieckie (21 proc.), śląskie (15 proc.), małopolskie
(9 proc.), dolnośląskie (8 proc.) i wielkopolskie (8 proc.). Z
raportu IAB wynika, że coraz częstszym miejscem korzystania z Internetu staje
się dom. Jak pokazują badania prowadzone od 2000 roku przez TNS OBOP,
w ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób korzystających z sieci w domu
podwoił się i wyniósł na koniec 2004 roku 70 proc. Coraz mniejszą grupę
stanowią osoby łączące się z siecią z pracy (spadek z 36 proc. do 24 proc. w
ciągu 4 lat).
Internauci coraz bardziej aktywni
Wraz ze zwiększaniem zasięgu Internetu, wzrasta także aktywność jego
użytkowników. W 2004 roku średnia miesięczna liczba odsłon w polskim Internecie
wynosiła około 7,5-8 mld. Czas, jaki w ciągu tygodnia polscy Internauci
poświęcają Internetowi jest jednym z najkrótszych w Europie – średnio 3,9 godz.
tygodniowo. W tym zakresie wyprzedzają nas wszystkie internetowe potęgi, ale
również takie kraje jak np. Węgry, gdzie każdy internauta spędza w sieci
średnio 5,3 godz. w tygodniu. Średnia ta jest jeszcze wyższa dla krajów tzw.
starej Unii – w Hiszpanii wynosi 11,2 godz. tygodniowo, we Włoszech 8,6 godz.,
a w Szwecji 7,7 godz.
Rok 2004 to przełom dla reklamy internetowej w Polsce
Na podstawie wyników za I półrocze 2004, IAB Polska trafnie oszacowało, że rok
ten zakończy się bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-line w naszym
kraju.
Wpływy z reklamy osiągnęły lub nieznacznie przekroczyły prognozowany
poziom 87 mln złotych wydatków netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w
porównaniu do roku ubiegłego.
Poza zwiększeniem się wpływów netto, duże znaczenie dla branży ma najwyższy od
kilku lat wzrost dynamiki nakładów na Internet, który jest obecnie najszybciej
rozwijającym się medium reklamowym w Polsce. Na koniec 2004 roku wartość rynku
reklamy w Polsce szacowano na 4,39 mld złotych, oznacza to, że Internet
stanowił już 1,98 proc. całości wydatków reklamowych w Polsce.
Pełna wersja raportu IAB „Internet 2004. Polska, Europa i świat.” będzie
dostępna od maja na stronie www.tezmedium.pl.
Raport zostanie także dołączony
do magazynu Brief.
Liczba wyświetleń: 1145
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.