Autor: oprac. pks
Źródło: PKP CARGO
Data: 2015-04-21
W 2015r. PKP CARGO podpisało dwuletnie umowy na przewozy towarów z trzema liderami polskiego przemysłu wykorzystującego drewno - spółką International Paper Kwidzyn, Kronospan Szczecinek oraz Mondi Świecie. Na podstawie nowych kontraktów PKP CARGO będzie transportować m.in. drewno, wyroby z drewna oraz zrębki drzewne. Każda z trzech wymienionych firm jest znaczącym producentem w Polsce w swoim segmencie rynku.
Łączna masa przewiezionych przez PKP CARGO towarów dla Kronospan Szczecinek, IP Kwidzyn i Mondi Świecie przez dwa lata przekroczy 5 mln ton, z czego blisko 65 proc. będą stanowić przewozy drewna.
-Podpisanie umów z International Paper Kwidzyn, Kronospan Szczecinek oraz Mondi potwierdza mocną pozycję rynkową PKP CARGO - mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych. -Cieszę się, że możemy być partnerem największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym przemysłu wykorzystującego drewno. Współpracując z PKP CARGO, nasi klienci otrzymują wysokiej jakości obsługę logistyczną oraz dostęp do zaplecza taborowego największego przewoźnika w Polsce. Warto dodać, że przewozy drewna są realizowane na przestrzeni całego roku, co uwalnia ten segment od efektu sezonowości - komentuje Jacek Neska.
International Paper jest jednym z największych na świecie producentów celulozy, papieru biurowego oraz tektury powlekanej i niepowlekanej oraz opakowań konsumpcyjnych. Przewozy dla International Paper obejmują obsługę zakładu w Kwidzynie.
Obsługa Kronospan Szczecinek obejmuje przewozy realizowane dla trzech zakładów produkcyjnych w Polsce. Kronospan jest największym na świecie producentem płyt MDF. Oprócz nich wytwarza również płyty HDF i płyty wiórowe.
Mondi Świecie jest częścią Grupy Mondi, międzynarodowego producenta papieru i opakowań, zatrudniającego ok. 25 tys. osób w ponad 30 krajach.
Kolej jest najlepszym środkiem transportu drewna na większe odległości, przekraczające 250 km. W Polsce dominują dwa główne kierunki przewozów drewna - import przez granicę wschodnią, głównie z Białorusi oraz przewozy w kraju, z ładowni zlokalizowanych w pobliżu miejsc pozyskania drewna z lasów.
Największa część drewna jest przewożona w Polsce standardowymi wagonami towarowymi - węglarkami. Często wykorzystuje się w tym celu również wagony specjalistyczne serii Roos, które z założenia są przeznaczone do przewozu drewna, a także wagony platformy, wykorzystywane do transportu dłużycy. Do przewozów zrębki drzewnej coraz częściej stosuje się pojemniki, transportowane w systemie intermodalnym.
Przewozy drewna stanowiły w 2014 roku ok. 5% wszystkich przewozów PKP CARGO w ujęciu pracy przewozowej. Największy polski przewoźnik przetransportował w ciągu dwunastu miesięcy ubiegłego roku prawie 130 tys. wagonów drewna.
PKP CARGO jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 47% w ujęciu masy i 57% w ujęciu pracy przewozowej (2014r.).
Liczba wyświetleń: 2696
Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tartak | tarcica | meble | meble biurowe | meble kuchenne | meble sosnowe | meble tapicerowane | sklejka | płyty wiórowe | płyty pilśniowe | drewno | MDF | OSB | drewno klejone | drewno budowlane | drewno konstrukcyjne | domy drewniane | domy z drewna | drzwi | okna | schody | podłogi drewniane | parkiet | panele | stolarstwo | tartaki | palety | europalety | drewno kominkowe | drewno opałowe | pelet | pellets | brykiet | maszyny stolarskie | maszyny do obróbki drewna | narzędzia do drewna | suszarnie do drewna
drewno.pl Sp. z o.o.
ul. Podleśna 19
64-020 Głuchowo
NIP: 953-24-74-849
Copyright© 1998-2022 DREWNO.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.