DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich

Komentarze Wątek: Skomentuj Napisz
Stary, ścięty dąb na działce

Stary, ścięty dąb na działce [2]

Szanowni Państwo
Kupiłem działkę budowlaną. Na działce tej rósł kiedyś dąb. Z rozmów z dotychczasowym właścicielem wynika, że dąb ten został ścięty około 2 lata temu (samowolniej). Od tamtego czasu dąb leży na działce. Drzewo pozbawione jest jedynie korony. Posiada korę.
Nie znam się, ale myślę, że drzewo było wiekowe. Długość to około 6m, a średnica niecały 1m.
Drzewo zostało przez właściciela zostawione. Nie jest nim zainteresowany. Wobec powyższego to ja muszę się nim zająć i tu rodzą się różne wątpliwości.

Co, biorąc pod uwagę finanse, doradzilibyście mi abym z nim zrobił?
Tu padały następujące pomysły:
- przerobić na parkiet - ale po pierwsze pewnie nie starczyłoby na całą podłogę, a po drugie słyszałem, że taka przeróbka byłaby nieopłacalna; że lepiej kupić gotowy parkiet,
- pociąć na deski, z których być może można byłoby zrobić schody, a być może byłyby przydatne przy budowie domu;
- sam zastanawiam się, czy np. jakiś tartak byłby zainteresowany zakupem takiego drzewa; jeżeli tak to ile mogłoby byś warte?

Jednym słowem czy nie lepiej na tym wszystkim wyjdę, gdybym sprzedał to drzewo (jak ktoś oczywiście zechce kupić) a później pieniądze przeznaczył na choćby wspomniany parkiet, czy deski, oczywiście w ilości, która mogłaby naturalnie z tego drzewa wyjść, czy jednak bawić się w obróbkę i sobie następnie przetworzony materiał odłożyć?

Bardzo proszę o radę, co z tym fantem zrobić, żeby dobrze wyjść na tym po pierwsze od strony prawnej, a po drugie od strony ekonomicznej.

Pozdrawiam

Pannakota [1]Odpowiedz na ten wątek2018-03-07 15:21:37

Zgłoś nadużycie

Wartość surowca dębowego