DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 
Międzynarodowe Targi Meblowe

Sukces 41. edycji MTM - Arena Ostróda

Autor: Przemysław Korzeniowski
Źródło: Expo Arena
Data: 2014-09-11


Od 2. do 5. września odbywała się 41. edycja Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie. Wydarzenie odwiedziło ponad 13000 gości z Polski i zagranicy. W tym roku interesy robiono w kilku językach. Było światowo i na wysokim poziomie - mówią wystawcy.

41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w OstródzieFot. Expo Arena

W trzech halach Centrum Targowo-Konferencyjnego Expo Arena w tym roku zaprezentowało się ponad stu wystawców. Obecne były zarówno debiutujące marki meblowe, jak i czołowi producenci z branży oraz firmy, które po latach nieobecności powróciły do Ostródy.

Już od wejścia na targi dało się odczuć, że wystawcy pokazują to, co mają najlepsze - nowe loga, pomysłowe stoiska i przede wszystkim całą gamę najnowszych modeli mebli wypoczynkowych, sypialnianych, stylowych, kuchennych, łazienkowych, a nawet dziecięcych. Na stoiskach uwagę przykuwały różnorodne kolory mebli - od delikatnych i stonowanych po soczyste i wyraziste. Nie można było przejść obojętnie obok fikuśnych luster, nowoczesnych kanap czy designerskich stołów i krzeseł.

Najnowsze kolekcje pokazały takie firmy jak: Libro, Gala Collezione, Forte, Benix, Bog Fran, Signal, Mebin, Meblomak czy Meble Wójcik. Jedna z największych Grup Meblowych w Europie - IMS Group zaprezentowała takie marki jak: Bydgoskie Meble, Etap SOFA, New Look oraz Helvetia.

- Grupa IMS wystawiła się w Ostródzie po przerwie i ten czas Expo Arena wykorzystała maksymalnie na swój rozwój. Obiekty targowe wywierają znakomite wrażenie, a rozbudowa o kolejne hale potęguje efekt. Organizacja międzynarodowych targów nie jest łatwym projektem, a w Ostródzie obsługa okazała się profesjonalna i nowoczesna - mówi Maciej Melwiński, Product Manager IMS Group. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z własnego udziału w targach - odwiedziło nas wielu gości oraz przedstawicieli mediów, otrzymaliśmy też nagrodę za najlepsze stoisko wśród wszystkich wystawców. Takie sukcesy cieszą nas i utwierdzają w przekonaniu, że podążamy właściwą drogą.

Wielką popularnością wśród zwiedzających cieszyły się także strefy regionalne: Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która wsparła Polskę Wschodnią, Radomsko Mebluje oraz firm z województwa opolskiego pod szyldem Opolskie Kwitnące. W tych strefach zaprezentowało się w sumie kilkadziesiąt firm. Dla niektórych z nich była to pierwsza wizyta na jakichkolwiek targach.

41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w OstródzieFot. Expo Arena

Podczas MTM obecne były także firmy usługowe zajmujące się aranżacją i projektowaniem wnętrz, produkcją dodatków i akcesoriów, maszyn oraz wydawnictwa branżowe.

Bardzo ważnymi wystawcami były także ośrodki targowe ZOW z Bad Salzuflen w Niemczech oraz Krasnaja Priesnia w Rosji, z którymi organizator MTM w Ostródzie zawarł relacje partnerskie. - Bardzo cieszę się z zaproszenia i udziału w targach MTM. Polskie firmy od ponad 20 lat biorą udział w targach w Moskwie i robią tam poważne interesy. Obserwując ten rynek śmiało można powiedzieć, że jako kraj jesteście producentami bardzo dobrych mebli, dlatego róbcie tak dalej - mówi Tatiana Samuseva z ośrodka targowego Krasnaja Priesnia.

Jeśli biznes, to tylko w Ostródzie
W tym roku MTM odwiedzili goście z aż 21 krajów, m.in.: Białorusi, Belgii, Bułgarii, Holandii, Kolumbii, Rumunii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Rosji, Litwy, Włoch czy Izraela.  - Zawsze staramy się o obecność klientów z zagranicy, bo to aspekt, na którym zależy naszym wystawcom. Duża liczba zamówień od zagranicznych klientów przekłada się nie tylko na ich zadowolenie, ale także na promocję polskich mebli na świecie - mówi Robert Mieldziuk, Manager Projektu MTM.

Wystawcy i goście Międzynarodowych Targów Meblowych od lat podkreślają, że właśnie największą wartością tego wydarzenia jest okazja do spotkania z partnerami biznesowymi, prezentacja kolekcji, a w efekcie podpisanie wartościowych zamówień. - Jestem bardzo zadowolony z udziału w targach. Podczas tej edycji udało nam się pozyskać dobrych klientów, a co za tym idzie podpisać wiele umów i zamówień. Udział w targach jest bardzo ważny marketingowo, bo targi to nie tylko sprzedaż, ale i forma promocji - mówi Stanisław Kaczorowski, właściciel Fabryki Mebli Rustikal. - To nasza druga wizyta w Ostródzie i muszę przyznać, że odbieramy ją bardzo pozytywnie. Liczba odwiedzających i zamówień jest niesamowita, dlatego myślę, że pojawimy się tu za rok - dodaje Sylwia Sendek, Sales manager z Fabryki Mebli Gortex.

Podobnych opinii jest znacznie więcej. - Podczas tegorocznej edycji targów miałem okazję porozmawiać z wystawcami, którzy nie kryli zadowolenia z liczby zamówień złożonych przez odwiedzających. Dotyczy to rynku krajowego, jak i klientów zagranicy - dodaje Robert Mieldziuk. - Pojawiło się sporo nowych klientów, którzy do tej pory nie odwiedzali naszych targów. Wystawcy podkreślają, że wykonaliśmy kawał dobrej roboty przy organizacji targów i za rok pokażą się z większym rozmachem. Mamy już podpisane umowy i zapewnienia od firm o ich udziale w 42. edycji z m.in.: Meble Wójcik, Benix, Arkos, Bog Fran, Stol Lech.

41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w OstródzieFot. Expo Arena

Festiwal designu po raz pierwszy w Expo Arenie
Targom po raz pierwszy towarzyszyło wyjątkowe wydarzenie - Warmia Mazury Design Festiwal. Na kilku festiwalowych wystawach zostały zaprezentowane projekty polskich, czołowych młodych projektantów, a także znanych już w branży meblowej twórców sztuki użytkowej. Uwagę przykuwały lampy czy siedziska wykonane z kapsli, butelek lub plastikowych kubeczków, ale także dmuchany zestaw wypoczynkowy, łóżko z kartonów czy kolorowe krzesła. Wydarzeniu towarzyszyły liczne wykłady i warsztaty, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. - Festiwal ma promować polski design i z pewnością to zrobił, a sąsiedztwo targów meblowych jest idealnym do tego miejscem, w którym biznes mógł spotkać się ze sztuką. Za rok planujemy Festiwal w większym formacie i mamy nadzieję, że zagości na stałe, jako impreza towarzysząca targom MTM. - dodaje Robert Mieldziuk, Manager Projektu MTM.

Nagrody, podziękowania i dobra zabawa
Nie można zapomnieć oczywiście o tradycyjnym Wieczorze Wystawcy, który odbył się 3 września. To moment, w trakcie którego można na chwilę odetchnąć podczas targów, ale jednocześnie w mniej formalnych warunków dobijać interesów.

Gwiazdą wieczoru był zespół AudioFeels. Wyjątkowe umiejętności grupy wokalistów sprawiły, że niemal wszyscy goście z zapartym tchem obserwowali ich występ spod sceny kołysząc się w rytmie przebojów.

41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w OstródzieFot. Expo Arena

Laureaci Expo Awards 41. edycji MTM
Meble tapicerowane: 1. Etap Sofa za kolekcję Calvaro, 2. Benix za kolekcję Lotus, 3. Werxal za kolekcję Rimini
Meble skrzyniowe: 1. Forte za kolekcję Saint Tropez, 2. Mebin za kolekcję Maganda, 3. Stolkar za kuchnię Amelia
Najlepsze stoisko: 1. IMS Group, 2. Bog Fran, 3. Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki

Kolejna edycja targów meblowych odbędzie się we wrześniu 2015r. Więcej informacji niebawem na stronie internetowej www.MTMostroda.pl

Sukces 41. edycji MTM - Arena Ostróda (Zdjęcia: 14)

41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie41. edycja MTM w Ostródzie

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz