DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Kimberly-Clark planuje wzrost obrotów w Polsce o 80% w 3 lata

PAP

Autor: pb
Źródło: PAP
Data: 2005-04-19


Kimberly-Clark SA, producent artykułów higienicznych, chce w ciągu trzech lat zwiększyć obroty w Polsce o 80 proc. W tym roku wzrost ma wynieść 10-12 proc., po zwyżce o 22 proc. do 578,1 mln zł w 2004 roku - poinformowała spółka.

W 2004 roku zysk polskiej spółki Kimberly-Clark wyniósł 18,2 mln zł i był o 154 proc. większy niż w 2003 roku.

"Nasz cel na najbliższe trzy lata to wzrost obrotów o 80 proc. w oparciu o produkty markowe" - powiedział we wtorek na konferencji prasowej dyrektor generalny Kimberly-Clark SA Marek Modzelewski.

Dynamika obrotów polskiego oddziału Kimberly-Clark w latach 2001-2004 wyniosła 591 proc.

Dyrektor poinformował, że firma planuje większy wzrost i rentowność w stosunku do konkurencji. Dodał, że Kimberly-Clark chce być numerem jeden lub dwa na polskim rynku w kategoriach, w których konkuruje, czyli pieluszek dla dzieci, higieny kobiecej i papierowych artykułów higienicznych codziennego użytku (chusteczki, papier toaletowy i ręczniki kuchenne).

Kimberly-Clark jest obecny na polskim rynku higieny intymnej w następujących kategoriach: artykuły higieniczne dla niemowląt i dzieci (marka Huggies), kobieca higiena intymna (marka Subtelle), papierowe artykuły higieniczne (marka Velvet) oraz kosmetyczne produkty bawełniane (także marka Velvet).

Modzelewski poinformował, że obecnie firma w większości artykułów higienicznych codziennego użytku zajmuje pierwszą pozycję, natomiast w przypadku pieluszek dla dzieci w zależności od segmentu ma drugą lub trzecią pozycję, a na rynku artykułów kobiecej higieny intymnej ma czwartą pozycję. W kategorii kosmetycznych produktów bawełnianych jest w pierwszej piątce.

Marek Rutkowski, dyrektor marketingu poinformował, że na rynku papierowych artykułów higienicznych, który jest wart około 640 mln zł, firma zajmuje pozycję lidera z udziałem 31 proc., a w tym roku być może uda się jej zwiększyć go do 35 proc.

W Polsce koncern oferuje wyroby produkowane w dziesięciu fabrykach na całym świecie. Fabryka w Kluczach, którą odkupił w 2003 roku od International Papier, jest głównym dostawcą na krajowy rynek papierowych wyrobów higienicznych, które stanowią 75 proc. przychodów polskiej spółki.

Fabryka w Kluczach produkuje głównie na potrzeby polskiego rynku, 90 proc. tam wytworzonych produktów jest sprzedawanych właśnie w Polsce. Pozostała część trafia na rynki Europy Środkowej i Wschodniej (Ukraina, Rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Węgry, Bułgaria).

Marek Ściążko, prezes Kimberly-Clark SA, poinformował, że w tym roku na inwestycje w ten zakład firma przeznaczy 18 mln zł.

Dodał, że za te środki firma chce zwiększyć wydajność maszyny papierniczej w zakładzie w Kluczach, o około 10 proc., bowiem już obecnie musi dokupywać bibułkę potrzebną do wytworzenia jej produktów. Tegoroczne inwestycje Kimberly-Clark w Polsce obejmują też w tym roku uruchomienie nowych linii do produkcji papieru toaletowego i chusteczek.

"Jeśli będziemy realizowali nasze plany odnośnie udziałów rynkowych i sprzedaży, to w ciągu dwóch-trzech lat będzie miejsce na kolejną maszynę papierniczą w Kluczach" - powiedział.

Prezes dodał, że na razie nie została podjęta decyzja w tej sprawie. Jeśli koncern zdecydowałby się na kolejną maszynę, to wiązałoby się to z wydatkami około 40 mln USD.

Prezes poinformował, że od czasu zakupu zakładów w Kluczach do końca 2004 roku Kimberly-Clark wydał na inwestycje materiałowe w tę fabrykę 38,5 mln zł, za co m.in. uruchomił linię do produkcji papieru toaletowego, zmodernizował linie do produkcji papieru toaletowego i ręczników oraz uruchomił magazyn.

Kimberly-Clark to największy na świecie producent i dystrybutor artykułów higienicznych. Produkty firmy są wytwarzane w 42 krajach na całym świecie, oferowane są natomiast na 150 rynkach.

W 2004 roku sprzedaż koncernu wzrosła o 7,5 proc. do 15 mld USD. Kimberly-Clark 58 proc. przychodów pozyskuje na rynku Ameryki Północnej. Na Europę przypada 20 proc. przychodów.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz