DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. szuka kapitału na rozwój

Gazeta Prawna

Autor: Zbigniew Żukowski
Źródło: Gazeta Prawna
Data: 2005-04-08


Grupa PSB zamierza być konkurencyjna wobec wielkich sieci marketów budowlanych i przy pomocy wyłącznie polskich partnerów chce stworzyć 60 sklepów detalicznych o powierzchni ok. 1100 mkw. każdy pod marką PSB Mrówka. Sklepy powstaną w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców.

– Na razie działa 10 takich sklepów i mamy bardzo dobre doświadczenia. Średni koszt budowy to ok. 2 mln zł. Aby sklep był rentowny, musi mieć obroty ok. 270 tys. zł miesięcznie. Już działające mają wyższe. Nakierowane są na obsługę indywidualnych klientów oraz małych firm budowlanych i wykończeniowych. Zależy nam, żeby były tam markowe produkty budowlane z odpowiednimi atestami i certyfikatami. W ten sposób chcemy zapewnić wysoką jakość towarów oraz walczyć z szarą strefą, która jest zmorą budownictwa, także w produkcji wielu materiałów – powiedział "GP" dyrektor Grupy PSB S.A. Ryszard Panhirsz.

– W tym celu zamierzamy wyemitować nasze obligacje w drodze publicznej subskrypcji o wartości 60 mln zł. Będą je mogli kupić inwestorzy kwalifikowani – każdy po co najmniej 5 obligacji, z których każda jest warta 100 tys. zł. Prospekt emisyjny zostanie opublikowany jeszcze w kwietniu, a sprzedażą (po dopuszczeniu do obrotu) zajmie się Dom Maklerski Millennium – dodał.

Dziś PSB to 369 składów budowlanych i sklepów, które dysponują 150 tys. różnych artykułów i materiałów budowlanych, głównie tzw. ciężkich (cement, wapno, cegły, zaprawy, masy klejowe i izolacyjne). Coraz szerzej wchodzą inne produkty, np. materiały instalacyjne. – Ich wprowadzenie zapewni grupie kilkaset mln zł dodatkowych przychodów, które w 2004 r. wyniosły 2,75 mld zł, w tym centrali PSB 712 mln zł. Dlatego po dobrym ubiegłym roku, gdy rentowność netto wyniosła ok. 2 proc., przewidujemy w 2005 r. wzrost obrotów o 15 proc. i podobną rentowność – dodaje członek zarządu Mirosław Lubarski.

Dziś Grupa PSB, którą tworzy 237 firm handlowych i producentów materiałów (m.in. Lafarge, Atlas, Kreisel, Stolarka Wołomin i Włoszczowa), zajmuje 15 proc. polskiego rynku materiałów budowlanych szacowanego na 17-18 mld zł. 25 proc. to wielkie sieci, jak Castorama, Obi, Nomi, Leroy Merlin oraz Praktiker, a 60 proc. niezależne hurtownie i sklepy. – Uruchamiając sieć sklepów PSB Mrówka będziemy konkurować z nimi, ale w sposób uczciwy, jakością i ceną – podsumowuje Ryszard Panhirsz.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz