DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 

Pociąg do mebli z Jarocina

Gazeta Poznańska

Autor: Emilia Celińska
Źródło: Gazeta Poznańska
Data: 2004-08-10


Po tym jak znów wzrósł eksport polskich mebli do Niemiec i Francji PKP Cargo uruchomia od wrzesnia nowy pociąg dla producentów między innymi z Jarocina.

Przewozy mebli w ostatnich latach znacząco wzrastają. W ogóle zmienia się cała struktura przewozów z masowych, takich jak węgiel na bardziej zróżnicowane, ale dzięki nowym połączeniom nasze zyski wzrastają - mówi rzecznik PKP Cargo Janusz Mincewicz.

Ta nowa linia z myślą o eksporterach z zachodniej i północnej Polski ruszy we wrześniu z Jarocina do Englesdrosfu k. Lipska. Eksporterzy z północy kraju mogą dostarczać swoje towary do Ilawy, a stamtąd zostaną przetransportowane do Jarocina.

Polska jest jednym z głównych eksporterów mebli w Europie i na świecie. Już tylko w tym pierwszym półroczu PKP Cargo uruchomiło 50 dodatkowych pociągów na potrzeby przemysłu meblarskiego. Łącznie przewieziono 140 tysięcy ton mebli.

Cargo nie dla każdego

Nie wszyscy jednak producenci z tego sektora korzystają z usług kolei.

- Dla nas przewóz PKP Cargo jest zbyt drogi . Wolimy korzystać z usług firm transporterskich. Mamy większą możliwość negocjacji cen - mówi Lesław Pałosz, dyr. ds. sprzedaży i marketingu firmy JAROMA SA z Jarocina. Niektóre maja też wciąż kłopoty z pozyskaniem zagranicznych odbiorców.

- Cały czas walczymy o nowe rynku zbytu na Zachodzie, ale też zależy nam na handlu z Rosją - mówi Lesław Pałosz. - Czasem trudno je na nowo nawiązać, tak jak w przypadku firmy Meble Oborniki. Niemieccy kontrahenci zerwali z tą firmą umowy, po tym, jak spadła drastycznie ich produkcja i nie potrafili się wypełnić zobowiązań.

Zamiast węgla drewno

Jednak nowym ważnym źródłem zysków dla PKO Cargo są kolejowe przewozy drewna, które też systematycznie rosną. W tym roku wydłużona trasę pociągu "DrewExPol". Dotąd kursował Wrocławia do Wiednia, teraz pojedzie do Włoch. Spółka PKP Cargo już w pierwszym półroczu przewiozło łącznie 75,6 mln tonów, ponad 1 proc. więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku. Udało się to osiągnąć mimo spadku przewozu węgla kamiennego, głównego ładunku kolei. Roczne przychody PKP Cargo szacuje się na 6 mld złotych.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz