DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Werth-Holz: Niższa sprzedaż pochodną kryzysu na ryku ogrodówki

Werth-Holz

Autor: opr. dja
Źródło: Werth-Holz
Data: 2012-08-17


Werth-Holz SA, producent programu ogrodowego, zanotował w I półroczu br. spadek sprzedaży o blisko 40% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według informacji zarzadu spółki to wynik kiepskiej pogody na Zachodzie Europy, jak również bardzo ostrożnego kupowania przez klientów ze względu na dużą niepewność do przyszłej sytuacji ekonomicznej.

Płoty z kolekcji OxfordPłoty z kolekcji OxfordFot. Werth-Holz

Klienci, z którymi spółka kontaktowała się w okresie maj-czerwiec informowali, że notowali spadek sprzedaży w sezonie 2012 od 10-30% w zależności od kraju.

Istotny spadek przychodów (o 28,7%) w drugim kwartale 2012 roku wynika m.in. z braku sprzedaży do dużego niemieckiego odbiorcy, z którym spółka współpracowała w poprzednich sezonach. W analogicznym okresie 2012r. klient ten dokonał zakupów o wartości prawie 2,0 mln zł.

Sposobem na odwrócenie trendu jest wprowadzenie nowej linii produktowej - malowanych elementów architektury ogrodowej. W drugim kwartale 2012 roku spółce udało się rozpocząć współpracę z dużą krajową siecią handlową w zakresie sprzedaży płotów malowanych. Zarząd firmy ma nadzieje istotnie zwiększyć współpracę z tą siecią w przyszłości.

W I półroczu b.r. Werth-Holz osiągnął sprzedaż na poziomie 11.107 mln zł (2011: 17,940 mln zł) oraz zanotował stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,274 mln zł (2012: zysk 3,190 mln zł). Strata netto wyniosła 1,673 mln zł (2012: zysk 2,259 mln zł).

Według komunikatu spółki, oprócz spadku sprzedaży negatywny wpływ na wynik miały odchylenia od cen ewidencyjnych oraz różnice kursowe.

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz