DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Wert-Holz utrzymuje wysoki wzrost sprzedaży

Werth-Holz

Autor: oprac. pks
Źródło: Werth-Holz
Data: 2011-11-09


Wert-Holz SA, producent programu ogrodowego, utrzymał w trzecim kwartale br. wysoką dynamikę sprzedaży. Spółka zanotowała wzrost przychodów o 44% w porównaniu z rokiem 2010i osiągnęła1,3 mln zł zysku netto i 3,4 mln zł EBITDA po pierwszych 9 miesiącach 2011 roku.

Płoty z linii San Remo firmy Werth-HolzPłoty z linii San Remo firmy Werth-HolzFot. Werth-Holz

- Mimo iż trzeci kwartał z uwagi na spadającą sprzedaż oraz niski poziom produkcji jest tradycyjnie najsłabszym dla spółki, to okres ten należy zaliczyć do udanych. Przede wszystkim dłuższy sezon na rynku niemieckim spowodował realizację dużych zamówień w lipcu, a nawet sierpniu. Procentowała również współpraca z nowo pozyskanymi klientami, którzy również byli aktywni w tym okresie. W rezultacie w III kwartale zanotowaliśmy 44% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim, a od początku roku wypracowaliśmy przychody na poziomie ponad 22mln zł a więc więcej niż w całym roku 2010. Po raz pierwszy wprowadziliśmy także 3 tygodniową przerwę technologiczną podczas której dokonano planowanej konserwacji parku maszynowego, zwiększono moce suszarnicze w fabryce i przeprowadzono reorganizację maszyn, co ma prowadzić do dalszych oszczędności kosztowych. Wprowadzony przestój umożliwił przygotowanie fabryki do kolejnego sezonu oraz bardzo intensywnego pod względem produkcyjnym czwartego kwartału. Pomimo 3 tygodniowej przerwy w funkcjonowaniu zakładu, wyniki finansowe spółki po trzecim kwartale 2011 roku utrzymują się na historycznych poziomach. Nie tylko obserwujemy istotną poprawę w stosunku do poprzedniego roku, ale również osiągamy bardzo dobre wyniki w ujęciu bezwzględnym. Pierwsze 9 miesięcy roku Werth-Holz zakończył zyskiem operacyjnym na poziomie 2,6 mln zł oraz wygenerował zysk netto na poziomie 1,3 mln zł przy EBITDA 3,4 mln zł. - poinformował Jarosław Gniadek, członek zarządu Werth-Holz

W trzecim kwartale 2011 roku spółka wygenerowała wzrost sprzedaży o 44% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego co między innymi było efektem współpracy z nowymi odbiorcami aktywnymi w tym okresie roku. Mimo tradycyjnie słabszego trzeciego kwartału Werth-Holz utrzymał rentowność na wszystkich poziomach rachunku wyników, po pierwszych 9 miesiącach odnotowując zysk operacyjny na poziomie 2,6 mln zł oraz zysk netto w wysokości 1,3 mln zł. Równocześnie firma kontynuuje działania zmierzające do zwiększenia efektywności procesu produkcyjnego oraz optymalizacji kosztowej zakładu, czemu miała między innymi służyć trzytygodniowa przerwa technologiczna na przełomie sierpnia i września tego roku.

Trzeci kwartał 2011 roku był również okresem budowania portfela zamówień na kolejny sezon. Zgodnie z obraną strategią Werth-Holz skupił się na pozyskiwaniu dużych jednorodzajowych zleceń umożliwiających produkcję wybranego asortymentu w długich seriach, co zwiększa efektywność produkcji i umożliwia wygenerowanie lepszych marż. Równocześnie zakończono prace nad wprowadzeniem do oferty produktów wyżej przetworzonych takich jak płoty malowane. Mimo iż intensywne rozmowy dotyczące wprowadzenia tych produktów do oferty dotychczasowych klientów są planowane na rok 2012, to na obecnym etapie udało się sfinalizować umowę z jedną z sieci handlowych na sprzedaż płotów malowanych już w najbliższym sezonie. Celem na kolejny kwartał 2011 roku jest przygotowanie spółki do kolejnego sezonu pod względem produkcyjnym i zbudowanie możliwie dużego poziomu magazynów, aby zapewnić dalszy wzrost sprzedaży w kolejnych okresach. Równocześnie w sezonie 2012 spółka ma szanse być beneficjentem osłabienia się polskiej waluty w stosunku do euro.
 
W ciągu dziewięciu miesięcy 2011r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 22,416 mln zł (2010: 18,415 mln zł) i wypracowała zysk netto na poziomie 1,344 mln zł (2010: strata 1,381 mln zł). Wskaźnik EBITDA wyniósł3,438 mln zł wobec 0,123 mln zł w roku ubiegłym.

Werth-Holz S.A. powstał pod koniec 2007r. w oparciu o aktywa Werth Holz Polska Sp. z o.o., będącej częścią niemieckiego koncernu Werth-Holz GmbH, wówczas największego europejskiego producenta i dostawcy elementów drewnianej architektury ogrodowej. Od początku 2008 r. spółka rozpoczęła działalność produkcyjną na przejętym majątku, odbudowując dawną pozycję marki WERTH-HOLZ.  Obecnie jest jednym z największych w Polsce zakładów drewnianej architektury ogrodowej, od lipca 2010 roku notowanym na rynku NewConnect. Do podstawowych wyrobów produkowanych i sprzedawanych przez spółkę należą płotki, domki narzędziowe i dziecięce, pergole, huśtawki, kwietniki, itp. Głównym akcjonariuszem Werth-Holz S.A. jest fundusz Sovereign Capital S.A., który posiada ok. 89% akcji firmy. 

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz