DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 

German Pellets zainwestuje za oceanem

Autor: Dominik Jabłoński
Źródło: Drewno.pl
Data: 2011-09-28


German Pellets, niemiecki producent i dystrybutor pelletu wybuduje zakład produkcyjny w miejscowości Woodville w Teksasie (USA).

Fabryka pelletu powstanie na miejscu istniejącego zakładu produkcji zrębków. Widoczne na zdjęciu okręgi to stosy kłód drewna o średnicy ok. 100m i wysokości ok. 8 m. W każdym stosie znajduje się ok. 40 tys. m3 drewna.Fabryka pelletu powstanie na miejscu istniejącego zakładu produkcji zrębków. Widoczne na zdjęciu okręgi to stosy kłód drewna o średnicy ok. 100m i wysokości ok. 8 m. W każdym stosie znajduje się ok. 40 tys. m3 drewna.Fot. Google Maps

Fabryka o zdolności produkcyjnej rzędu 500 tys. ton powstanie na miejscu istniejącego zakładu przerabiającego drewno na zrębki. Dzięki temu inwestycja już na starcie będzie miała zapewnione źródła dostaw drewna wraz z zapleczem transportowym. Roczne zapotrzebowanie na surowiec drzewny przekroczy 1 mln m3.

-W Stanach Zjednoczonych dostępne są ogromne ilości surowca w cenach niższych niż w Europie - powiedział Peter Sucher, zarządzający amerykańskim oddziałem German Pellets.

Ze względu na przewidywany w następnych 10-15 latach silny wzrost zapotrzebowania na pellet, całość produkcji realizowanej w USA trafi do Europy, głównie na rynki Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii i Szwecji.

Transport pelletu odbywać się będzie drogą morską z odległego o ok. 100 km od fabryki Port Arthur. German Pellets planuje budowę w porcie magazynu pozwalającego na składowanie ok. 90 tys. ton pelletu.

Spółka German Pellets GmbH powstała w 2005. Pierwszy zakład produkcyjny wybudowany został w Wismarze (Niemcy) w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów tworzących klaster drzewny w Wismarze.

Dziś do firmy należy 9 fabryk pelletu o łącznej zdolności produkcyjnej rzędu 1,2 mln ton rocznie. Germann Pellets posiada również 4 elektrownie produkujące energię z biomasy.

German Pellets zaczyna się koncentrować na segmencie klientów detalicznych i średniej wielkości punktów dystrybucyjnych, które dają znacznie lepszy poziom zysku niż odbiorcy przemysłowi. Spółka przewiduje, że w związku z rosnącym zapotrzebowaniem ceny pelletu w następnych latach będą wzrastały.

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz