DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Werth-Holz bije rekord sprzedaży i wypracowuje zysk

Autor: opr. dja
Źródło: Werth-Holz
Data: 2011-08-18


Producent programu ogrodowego Werth-Holz SA w II kwartale br. osiągnął rekordową sprzedaż ponad 9 mln zł. Spółka wypracowała ponad 2 mln zł zysku oraz 3,7 mln zł EBITDA na koniec pierwszego półrocza 2011.

Domek narzędziowy Normandie z oferty Werth-HolzDomek narzędziowy Normandie z oferty Werth-HolzFot. Werth-Holz

W drugim kwartale 2011 roku Werth-Holz kontynuował działania rozpoczęte na początku bieżącego roku zmierzające do zwiększenia efektywności procesu produkcyjnego oraz optymalizacji kosztowej zakładu. Zaowocowało to dalszą poprawą wyniku finansowego oraz utrzymaniem wysokiej rentowności z pierwszego kwartału 2011. Spółka po raz pierwszy od rozpoczęcia działalności operacyjnej w 2008r. osiągnęła rentowność netto. Po pierwszym półroczu wypracowała zysk w wysokości 2,3 mln zł przy wskaźniku EBITDA na poziomie 3,7 mln zł. - Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego wyniku, który jest rezultatem zarówno kontynuacji działań po stronie optymalizacji kosztów i zwiększania efektywności zakładu jak i utrzymania dynamiki wzrostu sprzedaży. - mówi Jarosław Gniadek, członek zarządu Werth-Holz SA.

Pod względem osiągniętych przychodów II kwartał 2011 był dla spółki rekordowy, a osiągnięta sprzedaż przewyższyła nawet o 6% poziom z pierwszego kwartału, tradycyjnie najmocniejszego dla branży. W porównaniu z drugim kwartałem 2010 sprzedaż wzrosła o 33% co pozwoliło na przekroczenie poziomu 9 mln zł przychodów w jednym kwartale. Istotnym czynnikiem napędzającym sprzedaż spółki było odbicie gospodarcze, które można było zaobserwować w Niemczech, co spowodowało wydłużenie sezonu na tym największym dla Werth-Holz rynku zbytu. W  kolejnym sezonie spółka liczy na zdobycie istotnych kontraktów wśród dużych europejskich sieci handlowych, do których oferty będą składane wspólnie z jednym z największych graczy francuskich – grupą Forest Style. Alians strategicznym z firmą francuską pozwoli wyjść naprzeciw wymaganiom logistyczno-produkcyjnym największych europejskich odbiorców i przyczyni się do wzrostu konkurencyjności obu firm.

Równocześnie Werth-Holz rozpoczął już intensywne przygotowanie do kolejnego sezonu, w którym planuje wprowadzenie do swojej oferty produktów wyższej jakości, bardziej rentownych i umożliwiających dalsze zwiększenie efektywności zakładu poprzez uzyskanie długich serii produkcyjnych. - Już teraz prowadzimy intensywne prace nad wprowadzeniem do naszej oferty produktów wyżej przetworzonych, wyższej jakości, umożliwiających równocześnie zwiększenie marży ze sprzedaży. Celem na kolejny sezon jest jak największe wydłużenie poszczególnych serii produkcyjnych, co również powinno przyczynić się do poprawy rentowności - dodaje Gniadek.

W pierwszym półroczu 2011r. Werth-Holz osiągnął sprzedaż na poziomie 17,941 mln zł (2010: 15,229 mln zł) i osiągnął zysk netto w wysokości 2,260 mln zł (2010: strata 188 tys. zł). Wskaźnik EBITDA spółki osiągnął wartość 3,734 mln zł wobec 996 tys. zł rok wcześniej.

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz