DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Kodeks etyczny w zakresie pozycjonowania stron internetowych

Autor:
Źródło:
Data: 2005-03-17


Nowy Kodeks etyczny w zakresie pozycjonowania stron internetowych stworzony przez IAB Polska
Interactive Advertising Bureau Polska opracowało Kodeks Etyczny SEO (Serach Engine Optimization). Dokument ten jest zbiorem zaleceń, mających na celu zdefiniowanie standardów jakościowych
i etycznych działań prowadzonych
przy pozycjonowaniu stron internetowych...

Specjaliści SEO optymalizują witryny internetowe swoich klientów i ułatwiają w ten sposób dotarcie do nich określonym grupom internautów. Kodeks Etyczny SEO ma na celu stworzenie standardów i wysokiej jakości usług w zakresie pozycjonowania stron internetowych. „Przestrzeganie zasad zawartych w kodeksie nie jest obowiązkowe, jednak potwierdza uczciwe postępowanie wobec Klienta i pozostawanie w całkowitej zgodzie z regulaminami wyszukiwarek oraz innych podmiotów związanych z SEO. Mamy nadzieję, że popularyzacja kodeksu przyczyni się do budowania profesjonalizmu polskich usług internetowych” – powiedział Dominik Kaznowski, Wiceprezes Zarządu IAB Polska.

Wśród najważniejszych zasad kodeksu znajdują się:

-przestrzeganie regulaminów wyszukiwarek oraz katalogów stron,
-przestrzeganie przepisów prawa autorskiego,
-nakaz przedstawiania wyłącznie prawdziwych informacji o własnych umiejętnościach i doświadczeniu w zakresie pozycjonowania stron,
-nakaz równorzędnego traktowania bezpośrednio konkurujących ze sobą klientów,
-nakaz ujawniania metodologii pozycjonowania na każde życzenie klienta, etc.

Jednocześnie IAB Polska zdefiniowało techniki uznane za nieetyczne w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich wykorzystywanie w obrębie serwisu może przyczynić się do jego trwałego usunięcia z bazy danych wyszukiwarki lub katalogu przestrzegającego wytycznych kodeksu.

Do technik nieetycznych w zakresie pozycjonowania stron internetowych, IAB Polska zalicza między innymi:

-umyślne tworzenie struktur składniowych kodu HTML wbrew specyfikacji języka hipertekstowego, dostępnej pod adresem http://www.w3.org/, w celu podniesienia wartości strony w mechanizmach wyszukiwawczych;
-niewłaściwe wykorzystanie słów kluczowych;
-prezentowanie innego kodu źródłowego strony robotom wyszukiwarek i użytkownikom – w szczególności redaktorom katalogów na czas rejestracji wpisu – w celu osiągnięcia wyższych pozycji;
-przywłaszczanie całości lub części chronionego lub zoptymalizowanego kodu HTML z innych witryn internetowych, etc.

Pełna wersja Kodeksu etycznego oraz listy technik nieetycznych

***

Interactive Advertising Bureau działa na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród członków stowarzyszenia znajdują się portale internetowe, sieci reklamowe, agencje interaktywne, domy mediowe, firmy badawcze oraz osoby reprezentujące pozostałe dziedziny tej branży. Jednym z ważniejszych zadań stowarzyszenia jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania Internetu. IAB ma za zadanie informować o jego potencjale reklamowym, pokazywać skuteczne rozwiązania, tworzyć i prezentować standardy jakościowe, uświadamiać klientom, czego powinni oczekiwać od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymagania powinni stawiać agencjom, świadczącym te usługi. Działania stowarzyszenia mają tworzyć forum prezentacji najnowszych światowych publikacji, dotyczących efektywnego wykorzystania Internetu.

Dominik Kaznowski


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz