DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 

Drewex negocjuje z potencjalnymi inwestorami

Drewex

Autor: dja
Źródło: Drewex
Data: 2010-11-14


Drewex SA poinformował, że Piotr Polak, główny akcjonariusz spółki, pełniący jednocześnie funkcję jej prezesa, rozpoczął negocjacje z potencjalnymi inwestorami.

Przedmiotem rozmów jest sprzedaż kontrolnego pakietu akcji Drewex SA. Zarząd postanowił o opóźnieniu przekazania do publicznej wiadomości informacji na temat nazw podmiotów, z którymi prowadzone są negocjacje do dnia ogłoszenia wezwania przez którykolwiek z wyżej wymienionych podmiotów lub do dnia 15 grudnia 2010 roku, w zależności od tego, który z powyższych terminów nastąpi wcześniej.

Piotr Polak posiada akcje spółki stanowiące 70,30% jej kapitału, dające 75,85% głosów na WZA.

W ciągu 9 miesięcy br. firma osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 15,889 mln zł (2009: 16,372 mln zł) oraz uzyskała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 826 tys zł (2009: zysk 140 tys. zł). Strata netto wyniosła 1,150 mln zł (2009: strata 0,294 mln zł).

Jak informuje zarząd spółki, spadek przychodów w stosunku do roku poprzedniego jest efektem trwającej dekoniunktury na rynku wyrobów trwałego użytku, jak meble,  które  są podstawowym produktem spółki i które dodatkowo generują przychody w pozostałych segmentach asortymentowych. Spadek popytu odczuwany był szczególnie w miesiącach letnich (lipiec i sierpień), zarówno w sprzedaży hurtowej, jak również w sprzedaży detalicznej w sieci sklepów KOLORINO. W stosunku do roku poprzedniego o połowę mniejsza była również kontraktacja przez klientów ubranek kolekcji jesień-zima.  

Firma prowadzi głęboką restrukturyzację działalności. Koszty działalności są  ograniczane  na  wszystkich poziomach. O ponad 11% obniżono koszty ogólnego zarządu i jak podaje spółka, jest to obniżenie trwałe i związane z  rozwiązaniem części umów zewnętrznych, jak również nie podejmowaniem nowych działań. O 18% zmniejszono zatrudnienie, a w miesiącach letnich skrócono czas pracy o 1/3. Największym obciążeniem wyniku finansowego są koszty sprzedaży generowane  przez  sieć  sprzedaży detalicznej, które w 2010 roku wyniosły 2 123 tys. zł. i były wyższe od uzyskanej marży brutto na prowadzonych sklepach. dodatkowo na straty sieci detalicznej nałożyła się spadająca sprzedaż hurtowa oraz wyprzedaż zapasów magazynowych po obniżonych cenach.

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz