DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 

Fabryka Zapałek Czechowice - kolejny przetarg na akcje spółki w październiku

MSP

Autor: dja
Źródło: MSP
Data: 2010-09-07


Minister Skarbu Państwa zaprasza do składania ofert w nieograniczonym pisemnym przetargu publicznym na akcje Fabryki Zapałek „Czechowice” S.A. z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach.

Zapałki przeżywają renesans jako nośnik reklamyZapałki przeżywają renesans jako nośnik reklamyFot. Drewno.pl

Przetarg dotyczy 850.000 akcji imiennych, stanowiących 85% kapitału zakładowego. Pozostałe 15% przysługuje nieodpłatnie pracownikom spółki.

Minimalna cena za cały pakiet akcji wyznaczona została na 18,785 mln zł.

Poprzedni przetarg (29. lipca 2010r.) został zamknięty bez rozstrzygnięcia ze względu na brak ofert.

Podstawową działalnością spółki generującą około 80% przychodów jest produkcja zapałek standardowych wykonywanych według europejskiej normy, która precyzuje wymagania w zakresie ekologii, właściwości użytkowych oraz bezpieczeństwa. Spółka produkuje również kilka formatów zapałek reklamowych szufladkowych i książeczkowych oraz galanterię zapałczaną w postaci zapałek zniczowych, kominkowych oraz podpałki do grilla i kominków. Ze względu na wielkość produkcji i sprzedaży firma plasuje się na drugim miejscu wśród producentów z krajów Unii Europejskiej.

Firma działa głównie na rynku hurtowym. Główni klienci to hurtownie artykułów tytoniowych oraz duże sieci handlowe (zapałki – standardowe), a także firmy z branży reklamowej (zapałki reklamowe i tzw. galanteria zapałczana). Udział sprzedaży eksportowej to ok. 35% wartości sprzedaży ogółem.

Główni dostawcy współpracujący ze spółką to: Lasy Państwowe (drewno zapałczane), firmy handlowe z branży papierniczej (tektura na pudełka) oraz firmy handlowe sprzedające surowce chemiczne.

Roczne zdolności produkcyjne Fabryki Zapałek Czechowice wynoszą ok. 650 mln sztuk pudełek zapałek standardowych oraz łącznie ok. 30 mln sztuk pudełek zapałek reklamowych i galanterii zapałczanej. Ze względu na malejący popyt na zapałki standardowe strategicznym celem firmy jest rozwijanie produkcji zapałek reklamowych, galanterii zapałczanej i półfabrykatów do konfekcjonowania gotowych wyrobów. Ponadto celem spółki jest utrzymywanie dotychczasowych odbiorców produktów (szczególnie zapałek standardowych), poszukiwanie nowych odbiorców oraz usprawnienie procesu technologicznego celem zwiększenia wydajności.
   
W 2009r. Fabryka Zapałek Czechowice osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 32,197 mln zł (2008: 31,000 mln zł) i zysk netto w wysokości 1,163 mln zł (2008: 0,9 mln zł). Firma zatrudnia ponad 300 osób.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz