DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Drobny handel skazany na zagładę?

Autor:
Źródło:
Data: 2005-03-11


Blisko połowę swoich pieniędzy na zakupy (49 proc.) Polacy wydają w osiedlowych sklepach, a drugą połowę - w dużych sieciach. To pozytywna zmiana w stosunku do tego, co było wcześniej. W 2000 r. sieci przyciągały więcej klientów - zostawialiśmy tam aż 59 proc. budżetu na artykuły spożywcze i chemiczno-kosmetyczne, pisze "Życie Warszawy"...

Czyżby więc okazywało się, że drobny handel ma szansę wygrać wojnę z wielkim? Niestety, nie! Zanosi się na to, że hipermarkety, zdając sobie sprawę z takich postaw polskich konsumentów, zmienią taktykę. Zamiast przyciągać klientów do siebie, same wybiorą się do klienta. I zaczną inwestować w sieci małych sklepów.

Nowa strategia ma polegać na prowadzeniu małych (do 40 mkw. powierzchni) osiedlowych sklepików. Z lokalną konkurencją powalczą one cenami. Bo dzięki upustom od producentów, jakie uzyskują supermarkety, taki spożywczy też mógłby oferować niższe ceny.

Pierwsza na taki pomysł wpadła firma Tesco. Półtora roku temu wykupiła w Anglii kilka sieci małych sklepów. Obecnie ma już 5 proc. tego rynku i do końca roku chce wskoczyć na pozycję lidera.
Wielcy, obecni w Polsce, też o tym myślą, rozmawiają, choć na razie nie wpisują takich działań w swoje strategie - mówi Andrzej Faliński z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji skupiającej supermarkety. Ale to się może zmienić, jeśli Sejm uchwali przepisy dyskryminujące duże sieci, a nadające przywileje mniejszym sprzedawcom, dodaje.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz