DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Werth-Holz: Udany debiut na giełdzie

Drewno.pl

Autor: Dominik Jabłoński
Źródło: Drewno.pl
Data: 2010-07-15


Na giełdowym rynku NewConnect zadebiutował producent programu ogrodowego Werth-Holz SA. W ciągu pierwszych kilkudziesięciu minut akcje spółki wzrosły o ponad 70%.

Fot. Werth-Holz

Spółka wprowadziła do obrotu giełdowego 45,8 mln akcji, których cena emisyjna wynosiła 0,60 zł za jedną akcję. W momencie debiutu akcje spółki wzrosły o 43,33%, a w ciągu godziny od debiutu akcje osiągnęły wzrost o ponad 70% uzyskując wycenę na poziomie 1,03 zł za akcję.

Wert-Holz SA jest jednym z największych krajowych przedsiębiorstw zajmujących się produkcją drewnianego wyposażenia ogrodów. Spółka prowadzi działalność od 2008r., kiedy fundusz Sovereign Capital przejął majątek upadłej spółki Werth Holz Polska Sp. z o.o. wchodzącej w skład niemieckiej grupy kapitałowej Werth Holz). Wprowadzenie spółki na giełdę pozwoli funduszowi uzyskać jej rynkową wycenę oraz wykorzystać lewarowanie finansowe.

Polska jest największym producentem drewnianej galanterii ogrodowej w Europie a polskie firmy pokrywają ponad 30% zapotrzebowania na tego typu wyroby, zgłaszanego przez wszystkie kraje europejskie. Od początku działalności Werth-Holz SA odnotowuje stały i stabilny wzrost przychodów, będący następstwem zarówno pozyskiwania nowych klientów jak i zwiększania zamówień od dotychczasowych kontrahentów. Spółka jest również beneficjentem aktualnej sytuacji rynkowej związanej z problemami opcyjnymi wielu polskich eksporterów. – Nasza firma nie zaangażowała się w transakcje opcjami, co pozwala nam spokojnie przyglądać się sytuacji na rynku. Równocześnie nie wykluczamy, że weźmiemy udział w konsolidacji branży - zapowiada Jarosław Gniadek członek zarządu Werth-Holz SA.

Werth-Holz SA powstał pod koniec 2007r. w oparciu o aktywa Werth Holz Polska Sp. z o.o., będącej częścią niemieckiego koncernu Werth-Holz GmbH, wówczas największego europejskiego producenta i dostawcy elementów drewnianej architektury ogrodowej. Od początku 2008r. spółka rozpoczęła działalność produkcyjną na przejętym majątku, odbudowując dawną pozycję marki WERTH-HOLZ. Głównym akcjonariuszem debiutującej na giełdzie spółki, posiadającym 87,23% jej kapitału, jest Mestria Holdings Limited - podmiot w 100% zależny od funduszu Sovereign Capital SA, który w sumie (pośrednio i bezpośrednio) posiada 89,41% akcji firmy. Drugim znaczącym akcjonariuszem (9,50%) jest belgijski holding JV WIBO NV specjalizujący się w tworzeniu i rozwijaniu młodych firm produkcyjnych. Pozostałe 1,09% akcji stanowi własność osób prywatnych.

Werth-Holz SA  jest obecnie jednym z największych w Polsce producentów drewnianej architektury ogrodowej. Firma posiada nowoczesny, dobrze wyposażony (m.in. suszarnie, linie strugania i montażu, autoklawy do impregnacji ciśnieniowej, lakiernia) zakład produkcyjny w Pszczewie, którego atutem jest m.in duża, zadaszona powierzchnia magazynowa pozwalająca składować w dobrych warunkach produkty sprzedawane sezonowo oraz tartak zlokalizowany w miejscowości Świdwowiec (ok.20 km od Pszczewa), o rocznej zdolności przetarcia rzędu 30 tys. m3 surowca. Spółka nie planuje obecnie zwiększenia ilości przecieranego surowca drzewnego, swoje potrzeby produkcyjne w zakresie tarcicy realizuje poprzez zakup półfabrykatów od partnerów zewnętrznych.

Do podstawowych wyrobów produkowanych i sprzedawanych przez spółkę należą płoty, pergole, domki ogrodowe i dla dzieci, przydomowe place zabaw, huśtawki, wyroby do dekoracji ogrodów. Firma specjalizuje się w produkcji wyrobów z drewna sosny i daglezji. Ponad 80% produkcji firmy trafia na rynki zagraniczne, głównie do Niemiec (51%), Francji, Holandii, Austrii, Szwajcarii i Włoch, gdzie marka Werth-Holz znana jest od ponad 25 lat. – Rozpoznawalność marki, obok wysokiej jakości wyrobów i nowoczesnego zakładu to główne atuty spółki. Ważna jest również lokalizacja fabryki na zachodzie Polski, a także wieloletnie doświadczenie kadry produkcyjnej - podkreśla Jarosław Gniadek.

Wielkość sprzedaży dynamicznie rośnie. W 2009r. spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 14,216 mln zł. W I kw. 2010r. sprzedaż wyniosła 8,33 mln zł, a na wyniku finansowym zanotowano 88 tys. zł zysku netto. - Celem na ten rok jest przekroczenie 20 mln zł sprzedaży i osiągnięcie rentowności - mówił podczas konferencji prasowej Andreas Madej, członek zarządu spółki. - W średnim terminie naszym celem jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie przekraczającym 60 mln zł. Biorąc pod uwagę dotychczasową dynamikę przychodów cel ten jest jak najbardziej możliwy do osiągnięcia - dodaje Jarosław Gniadek.

Werth-Holz: Udany debiut na giełdzie (Zdjęcia: 6)

Zakład produkcyjny w PszczewieZakład produkcyjny w PszczewieZakład produkcyjny w PszczewieDynamika sprzedażyAkcjonariat spółki

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz