DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Wagner MMC220 - wilgotnociomierz do drewna
 

Drewno Centrum wdraża system wspomagający analizę rynku

Autor:
Źródło: Humansoft
Data: 2010-03-29


Drewno Centrum, spółka wchodząca w skład grupy FACHOWIEC, wdraża system wspomagania analizy rynku oparty o rozwiązanie QlikView (Business Intelligence in-memory). Spółka dostarcza hurtowniom i punktom detalicznym elementy wyposażenia wnętrz - drzwi, podłogi i ściany. Nowe innowacyjne rozwiązanie nie tylko pozwoli podnieść wydajność procesów sprzedażowych, ale też usprawni zarządzanie magazynem. Projekt realizowany jest przez Humansoft i będzie trwać dwa tygodnie.

Obecnie Drewno Centrum wykorzystuje do analiz arkusze kalkulacyjne oraz moduł analityczny w systemie HermesSQL (ERP). Ze względu na dynamiczny rozwój zarząd spółki podjął decyzję o zastąpieniu aplikacji autonomicznym rozwiązaniem Business Intelligence in-memory. – W odróżnieniu od "kostek" OLAP technologia in-memory wdrażana jest wielokrotnie szybciej, również szybciej wykonuje obliczenia. Kalkulacje nawet gigantycznych wolumenów danych mogą trwać zaledwie kilka sekund lub krócej, dzięki czemu kontrola i korygowanie procesów może odbywać się w czasie rzeczywistym. Minuta po minucie – wyjaśnia Krzysztof Milczarski, Dyrektor Handlowy Humansoft.

Tego też oczekiwała spółka Drewno Centrum. - Naszymi kooperantami są zarówno hurtownie, jak i detaliczne punkty sprzedaży, rozlokowane w różnych częściach kraju i działające w różnych uwarunkowaniach. Dziś w kujawsko-pomorskim największym zainteresowaniem mogą cieszyć się np. panele podłogowe, a w Warszawie panele ścienne. Ale to nie oznacza, że tak też będzie w najbliższym tygodniu – mówi przedstawiciel Grupy Fachowiec/Drewno Centrum. - Koszyki zakupów podlegają ciągłym zmianom. Dlatego wielką sztuką jest przewidzieć zmianę trendu oraz przygotować taką ofertę, która jakościowo i ilościowo będzie odpowiadać podaży na wielu lokalnych rynkach jednocześnie. W tym też celu wdrażamy Business Intelligence in-memory - dodaje.

QlikView będzie analizować m.in. dynamikę popytu z perspektywy regionów, kategorii odbiorców oraz przedstawicieli handlowych. Setki tysięcy danych powinny być przeliczane w ułamkach sekund - niezależnie od tego, czy analizy obejmą poziom sprzedaży w ostatnim dniu lub kwartale, przez pryzmat wybranych bądź wszystkich produktów. Obliczenia będą wykonywane błyskawicznie i dostarczane na ekran laptopa.

Dostęp do tego typu wyników nie tylko pozwoli podnieść wydajność procesów sprzedażowych, ale też usprawni zarządzanie ruchem magazynowym i polityką rabatową. Każde ewentualne odchylenie od przyjętych założeń będzie bowiem natychmiast wychwytywane. Równie szybko znana będzie przyczyna.

- Dla firmy to bezcenna wiedza. Jeśli w masie informacji faktyczne czynniki zostaną w porę zdiagnozowane, menedżerowie będą mogli skorygować działania promocyjne i logistyczne skuteczniej i szybciej niż konkurencja - mówi Krzysztof Milczarski.

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz