DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Usprawniony proces zamówień klientów DRE dzięki wdrożeniu SAP przez itelligence

Autor: Joanna Mróz
Źródło: itelligence
Data: 2010-02-22


itelligence zakończyło proces wdrożenia rozwiązania SAP Business All-In-One u jednego z wiodących producentów drzwi i frontów meblowych - firmy DRE. Od momentu zakończenia projektu, firma korzysta z usług itelligence w obszarze wsparcia aplikacyjnego i administracji SAP. Priorytetem wdrożenia było usprawnienie procesu zamówień klientów poprzez wykorzystanie konfiguratora wariantów i internetowego portalu klienta oraz skrócenie czasu realizacji zleceń.

Najważniejszym efektem wdrożenia jest redukcja czasu klientów i pracowników DRE wynikająca ze składania zamówień drogą internetową. Dzięki internetowemu portalowi klienta, rozwiązaniu opracowanemu wspólnie przez DRE i itelligence, w pełni zintegrowanemu z SAP, klienci sami składają zamówienia, a następnie monitorują ich stan realizacji. Tą drogą do systemu SAP spływa już ponad 95% zamówień DRE. Jednocześnie udało się skrócić czas realizacji zamówień z 14 do 9 dni roboczych, przy portfelu zamówień nie przekraczającym możliwości produkcyjnych. Było to możliwe dzięki całkowitej integracji procesów składania zamówień i sterowania produkcją.

Proces składania zamówień opiera się o zaawansowaną implementację konfiguratora wariantów SAP, wdrożonego do tej pory jedynie w kilku miejscach w Polsce. Konfigurator obsługuje niezwykle elastyczną i złożoną ofertę drzwi i frontów meblowych DRE. Pozawala klientom na zamawianie produktów DRE w takiej kombinacji zmiennych (m.in. wymiaru, modelu, zamku i koloru), jaką dopuszcza specyfikacja techniczna.

Od początku projektu DRE korzysta z usług outsourcingowych itelligence, związanych z procesem administracji środowiska SAP oraz - po zakończeniu projektu wdrożeniowego – dodatkowo ze wsparcia aplikacyjnego. Administratorzy itelligence monitorują dostępność systemów DRE, znajdujących się w siedzibie firmy w Elblągu, dbając o ich utrzymanie i bezawaryjną pracę. Eksperci w obszarze wsparcia aplikacyjnego pomagają użytkownikom końcowym sprawnie korzystać z aplikacji.

- Decydując się na wdrożenie systemu SAP, nie wiedzieliśmy jeszcze, że gospodarkę światową dotknie poważne spowolnienie. W naszym przypadku, oznaczało to istotny wzrost zamówień, jako że byliśmy jedną z niewielu firm, która intensywnie się promowała i dostarczała produkty o dobrej relacji ceny do jakości. Dzisiaj wiem, że nie zrealizowalibyśmy tych zamówień bez wsparcia rozwiązania SAP wdrożonego przez itelligence. – mówi Leszek Berbeć, Prezes Zarządu DRE Sp. z o.o.

- Wdrożenie SAP w DRE jest dowodem na to, że nawet średniej wielkości firma może mocno zautomatyzować swój biznes i wesprzeć go wysoko zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami informatycznymi. Zmiana ta nie tylko jest opłacalna, ale  przyczynia się do tak licznych usprawnień, że już po krótkim czasie pracownikom firmy trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie bez wsparcia IT. – mówi Piotr Milewski, Dyrektor Konsultingu w itelligence Sp. z o.o.

Z SAP Business All-In-One korzysta w DRE 60 użytkowników. Rozwiązanie obejmuje obszary rachunkowości finansowej (FI), controllingu (CO), planowania i sterowania produkcją (PP), sprzedaży i dystrybucji (SD) oraz gospodarki materiałowej (MM).


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz