DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 

KOMFORT wyróżniony za innowacyjność i profesjonalizm w handlu

Komfort

Autor:
Źródło: Komfort
Data: 2009-12-11


Spółka Sklepy KOMFORT otrzymała wyróżnienie w polskiej edycji konkursu na najlepszy koncept sklepu wnętrzarskiego Global Innovator Award (GIA), w kategorii handel wielkopowierzchniowy.

Fot. Komfort

Spółka Sklepy KOMFORT otrzymała wyróżnienie w polskiej edycji konkursu na najlepszy koncept sklepu wnętrzarskiego Global Innovator Award (GIA), w kategorii handel wielkopowierzchniowy.

Jury konkursu, złożone z przedstawicieli branży wnętrzarskiej oraz specjalistów w dziedzinie visual merchandisingu, doceniło prowadzone przez Komfort działania na rzecz rozwoju i modernizacji konceptu sklepów oraz profesjonalizm w handlu. Wręczenie nagród odbyło się podczas I Kongresu Wyposażenia Wnętrz, który odbył się na początku listopada w Warszawie. Tegorocznym zwycięzcą, który zakwalifikował się do światowych eliminacji, został sklep Abonda z Warszawy.

Konkurs na najbardziej innowacyjną koncepcję sklepu Global Innovator Award (GIA) jest organizowany od dziewięciu lat przez międzynarodową organizację International Housewares Association (IHA). W konkursie może brać udział każdy sklep, który ma w ofercie elementy wyposażenia wnętrz. International Housewares Association jest organizacją non profit, która od ponad siedemdziesięciu lat wspiera rozwój branży wyposażenia wnętrz na świecie. W Polsce partnerem i sponsorem konkursu jest magazyn branżowy „Ambiente” należący do wydawnictwa Promedia. Laureatami trzech poprzednich, polskich edycji zostali:
2006 rok – Porcella, 2007 rok - Impresja, 2008 rok - Almi Decor - zwycięzca światowej edycji

Visual merchandising w nagrodzonym sklepie.
Do tegorocznej edycji zgłoszony został sklep Komfort zlokalizowany obok CH Tesco  przy ul. Św. Teresy 94 w Łodzi.  Sklep jest urządzony zgodnie ze standardami sieci. Na niewielkiej powierzchni 660 m2 zostały w nim zaprezentowane wszystkie oferowane branże: podłogi drewniane, panele, wykładziny dywanowe i elastyczne, dywany, tkaniny, drzwi, schody oraz akcesoria niezbędne do montażu i pielęgnacji, łącznie kilkanaście tysięcy produktów.  W sklepie zastosowano szereg  nowatorskich rozwiązań visual merchandisingowych.

Przede wszystkim sklep cechuje się czytelnym, a zarazem płynnym podziałem przestrzeni na poszczególne działy. Co istotne, z dowolnego miejsca w salonie klient widzi wszystkie branże i bez trudu odnajduje interesujące go produkty. Centralnym miejscem jest punkt informacyjno-kasowy, przy którym dyżuruje wykwalifikowany personel służący radą i pomocą na każdym etapie aranżacji podłogi – od projektu, poprzez montaż, aż po czyszczenie i konserwację.  Dzięki takiej lokalizacji personel jest cały czas w polu widzenia klienta. Sprawia to wrażenie większej dostępności personelu, ułatwia kontakt. Dodatkowo w każdym dziale wyodrębniono mniejsze stanowiska informacyjne, przy których dostępne są wzorniki produktów na zamówienie, katalogi, ulotki.

W sklepie zastosowano meble systemowe oraz stojaki zaprojektowane wg standardów sieci. Należą do nich m.in. biblioteczna wykładzin dywanowych na zamówienie ułożona w tęczę kolorów mieszcząca ponad 600 wzorników, ekspozytor z 700 wzorami tkanin, ekspozytory drewna i paneli mieszczące około 600 próbników. Również posadzka w sklepie została wykorzystana do prezentacji różnych typów pokryć podłogowych. Są to tzw. showfloory. Klient przemieszczając się po sklepie stąpa na przemian po miękkich i twardych podłogach, może wyczuć różnicę w miękkości pod stopami oraz w stopniu akustyczności różnych materiałów.

W asortyment podłogowy wkomponowano ekspozycję drzwi. Obejmuje ona kilkanaście skrzydeł od klasycznych po nowoczesne. Kolorystyka drzwi współgra z kolorystyką podłóg pozostających w bezpośrednim sąsiedztwie. Dzięki temu klient planujący zakupy obu produktów od razu widzi w jaki sposób dobrać do siebie wzory.  Ofertę skrzydeł uzupełnia kolekcja okuć oraz klamek.

W każdej z oferowanej kategorii jest możliwość dokonywania indywidualnych zamówień, na podstawie dostępnych wzorników oraz katalogów producentów. W ramach danego wzoru np. dywanu wybrać można rozmiar, kształt a nawet zaprojektować własny. Wykładzinę można przyciąć w dowolnym kształcie i zamówić jej obszycie. Osoby niezdecydowane mogą wypożyczyć próbniki do domu, aby dopasować je do innych elementów wystroju mieszkania.
Dzieci często towarzyszą rodzicom podczas zakupów. Specjalnie z myślą o małych klientach w salonie zaprojektowany został kącik dziecięcy, wypełniony zabawkami skierowanymi do różnych grup wiekowych. Rodzice mogą spokojnie zostawić w nim swoje pociechy i skoncentrować się na zakupach. Tu również można wybrać dziecięcy dywanik czy wykładzinę, a w oczekiwaniu na realizację zamówienia w sklepie można napić się kawy lub herbaty.

***
Firma Sklepy KOMFORT S.A., ekspert w dziedzinie podłogowych materiałów wykańczania wnętrz, powstała w 1992 roku w Szczecinie. W ciągu 17 lat działalności spółka stała się nowoczesną siecią handlową, liczącą ponad 120 sklepów zlokalizowanych na terenie całej Polski. W kwietniu 2007 r. sieć przeszła na własność funduszu Polish Enterprise Fund VI zarządzanego przez Enterprise Investors, zaś w sierpniu 2007 roku przejęła od duńskiego koncernu Taeppeland Holding, jednego ze swych największych rywali rynkowych, sieć sklepów Topwert Świat Dywanów.  W 2008 r. KOMFORT otworzył nowe biuro w Łodzi, dokąd przeniósł centralę operacyjną, aby skuteczniej zarządzać siecią sklepów. W Strykowie pod Łodzią ulokowany jest należący do spółki największy i najnowocześniejszy magazyn dystrybucyjny wykładzin zrolowanych w Europie Środkowej.

W 2008 roku KOMFORT zaczął rozwijać sieć poprzez franszyzę. Sklepy franczyzowe są otwierane w miastach 25- 70 tys. mieszkańców. Obecnie działa 8 salonów partnerskich. Firma Sklepy KOMFORT S.A. jest największym dystrybutorem pokryć podłogowych na polskim rynku, oferującym klientom blisko 4000 wzorów wykładzin dywanowych i elastycznych, 1000 wzorów paneli podłogowych i drewna oraz ponad 3000 wzorów dywanów. Firma aktywnie rozwija także ofertę usług, związanych z montażem i pielęgnacją pokryć podłogowych. Specjalnie z myślą o klientach instytucjonalnych powstała kolekcja KONTRAKT, obejmująca produkty przeznaczone do obiektów użyteczności publicznej. Strategią firmy jest oferowanie najwyższej jakości produktów, dostosowanych do upodobań klientów i inspirowanych najnowszymi trendami w aranżacji wnętrz. W sklepach sieci KOMFORT czekają eksperci, którzy służą radą i pomocą na każdym etapie aranżacji podłogi – od projektu, poprzez wybór produktów i montaż, aż po czyszczenie i konserwację dywanów, wykładzin czy paneli podłogowych. KOMFORT zatrudnia w Polsce ponad 1300 pracowników.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz