DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Barlinek buduje sieć sprzedaży w Chinach

Barlinek

Autor:
Źródło: Barlinek
Data: 2009-11-25


Barlinek dostarcza swoje produkty, zwłaszcza deskę barlinecką, do 45 krajów na 4 kontynentach. To oznacza, że podłogi spółki są dostępne niemal na wszystkich rynkach Europy oraz na wybranych rynkach światowych. Ostatnio jednym z upodobanych kierunków dla polskiego producenta stały się Chiny.

Centrum MacallineCentrum MacallineFot. Barlinek

Powodów jest co najmniej kilka. W Chinach dziś żyje ponad 1,3 mld mieszkańców i jest to obecnie największy rynek konsumentów. W ubiegłym roku kraj ten osiągnął wzrost gospodarczy ponad 9% PKB, a ich produkcja przemysłowa wzrosła również o 9%. Tempo wzrostu PKB od lat nie słabnie  za trzy kwartały 2009 roku wyniosło aż blisko 8%! Chiny to także od kilku ostatnich lat największy plac budowy i kraj przyciągający najwięcej bezpośrednich inwestycji zagranicznych.
 
Z tych właśnie powodów rynek ten był bacznie obserwowany przez firmy z Grupy Kapitałowej Michała Sołowowa jako coraz bardziej interesujący rynek zbytu. Mimo silnej konkurencji, Chiny to światowy potentat produkcji warstwowych podłóg drewnianych, o potencjale produkcji około 25 mln m kw. rocznie, a konsumpcji ponad 78 mln m kw. (dane za 2008r.). Barlinek jako pierwszy zdecydował się zbudować tam struktury sprzedażowe. Spółka zleciła badania rynku, których wyniki skłoniły zarząd do podjęcia szeregu śmiałych decyzji.

- Okazało się, że na rynku jest jeszcze miejsce dla europejskiego producenta – mówi Marek Janke, członek zarządu i dyrektor handlowy Barlinka.

Pierwszy salon firmowy Barlinka oferujący bogaty asortyment podłóg oraz akcesoriów drewnianych został otwarty w końcu października br. w Szanghaju. Producent stawia na produkty typu premium: najwyższej jakości, dla wymagających klientów, w cenach znacznie przewyższających ofertę miejscowej konkurencji. W ofercie dla chińskiego klienta prym wiodą podłogi jednolamelowe, deski postarzane oraz egzotyczne. Wkrótce przewidywany jest również na tym rynku debiut ekskluzywnej marki w port folio Barlinka - L’Esprit Decoration.

- Plany dotyczące rynku chińskiego w 2010 r. są ambitne, ale realne – uważa Marek Janke. Planujemy otworzyć w 2010r. 15 sklepów franszyzowych, będziemy również prowadzić dystrybucję naszych podłóg we współpracy z miejscowymi sieciami DIY.

Barlinek buduje sieć sprzedaży w Chinach (Zdjęcia: 2)

Centrum Macalline

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz