DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

CowParade.

Autor:
Źródło:
Data: 2005-03-01


Latem 2005 Warszawa dołączy do grona miast prezentujących CowParade (z ang. Parada Krów) czyli największą wystawę sztuki publicznej. Mecenat nad wydarzeniem objął Bank BPH. Ponad 100 rzeźb krów posłuży jako płótno dla polskich artystów, którzy przeniosą na nie swoje propozycje. CowParade, obok promocji sztuki publicznej, przyświecają również cele charytatywne – na zakończenie projektu zorganizowana zostanie aukcja, a dochód ze sprzedaży wystawionych nie niej krów zostanie przekazany na organizacje charytatywne.

CowParade odbyła się po raz pierwszy w 1998 roku w Zurychu, a w latach kolejnych można było podziwiać kolorowe krowy m.in. w Nowym Jorku, Chicago, Londynie, Manchester, Pradze czy Johannesburgu. W 2005 roku, obok Warszawy, CowParade organizują takie metropolie jak Barcelona, Bukareszt, Monako, Moskwa i Sao Paulo. W stolicy Polski na ulice miasta wyjdzie minimum sto kolorowych krów, które ozdobią najważniejsze kulturowo i towarzysko punkty stolicy. Wydarzenie będzie wizytówką miasta przez kolejnych 90 dni, zachęcając mieszkańców i turystów do dobrej zabawy, edukacji i dialogu z wyobraźnią.

- „Mając świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu od lat angażujemy się w różne przedsięwzięcia dobroczynne, wspieramy edukację, służbę zdrowia, promujemy młode talenty, wspieramy kulturę. I nie zamykamy na różne tej kultury obszary - to nie jest tak, że poważna instytucja finansowa jaką jest Bank musi ograniczać swe wsparcie dla kultury do sponsorowania Teatrów, Filharmonii czy wystaw dzieł znanych mistrzów. Owszem, robimy to, ale mamy świadomość, że taka sztuka nie dociera do wszystkich, że potrzeby społeczeństwa są różne. Dlatego właśnie CowParade. I jeszcze coś – mam nadzieję, że dzięki temu projektowi, niezależnie od jego artystycznej i dobroczynnej wymowy, ludzie na ulicach Warszawy będą się częściej uśmiechać” powiedział Józef Wancer, Prezes Zarządu Banku BPH.

CowParade Warsaw angażuje twórców z różnych środowisk oraz grup artystycznych. Podczas pracy nad tym projektem spotkają się znani artyści współczesnej awangardy polskiej o ugruntowanej pozycji w świecie mediów, a także młodzi, kształtujący się jeszcze studenci najbardziej prężnych pracowni akademii sztuk pięknych i znane osoby z życia publicznego. Każdy twórca biorący udział w CowParade Warsaw będzie mógł ukształtować swoją krowę według indywidualnych wizji, kierując się własną ekspresją i wyobraźnią. Liczą się niepowtarzalne pomysły. Wszyscy są zapraszani!

- Bardzo mi się te krowy spodobały. W Warszawie brakuje takich rozweselających projektów. Liczę na inwencję artystów. Może na krowach pojawia się motywy warszawskie, a może któraś zamieni się w Syrenkę – skomentował Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor miejskiego biura promocji.

Żeby stado na ulicach Warszawy było jak najbardziej liczne i kolorowe niezwykle ważny jest udział sponsorów. To ich wsparcie finansowe zadecyduje o ostatecznym kształcie CowParade w Warszawie i bogactwie naszego projektu. Każda krowa, żeby dołączyć do stada na ulicy, musi znaleźć swojego sponsora, musi zostać zaadoptowana. Dlatego też organizatorzy zwracają się z gorącym apelem do firm i instytucji o aktywny udział w tworzeniu największej wystawy sztuki, jaka odbędzie się tego lata w Warszawie.

media.netpr.pl


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz