DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 

Homag otwarty na klientów

Drewno.pl

Autor: Dominik Jabłoński
Źródło: Drewno.pl
Data: 2008-10-22


Od 14-16 października w siedzibie firmy Homag Polska w środzie wielkopolskiej odbywały się "drzwi otwarte". W ciągu trzech dni można było obejrzeć "podczas pracy" kilka, wybranych z bogatej oferty grupy Homag, maszyn do obróbki drewna.

Drzwi otwarte Homag PolskaDrzwi otwarte Homag PolskaFot. Drewno.pl

Do Grupy Homag należą takie marki jak Bargstedt, Brandt, Bütfering, Friz, Holzma, Homag, Ligmatech, Schuler, Torwegge, Weeke, Weinmann.

Podczas pokazów można było zapoznać się z możliwościami sterowanego numerycznie centrum obróbcze  Homag venture 20m . Urządzenie posiada szerokie zastosowanie. wyposażone jest w głowicę frezarską o mocy 11 kw, głowicę wiertarską z wiertłami pionowymi i poziomymi, jedenastopozycyjny magazynek narzędzi oraz agregat do oklejania krawędzi elementów prosto- i krzywoliniowych.

Inną ciekawą maszyną była szerokotaśmowa szlifierka Bütfering SKO 213 RC. Jej możliwości programowania i „uczenia się”, jak również dokładność obróbki wzbudzały zainteresowanie i niemały podziw klientów.

Oprócz nich Homag Polska promował takie urządzenia jak: okleiniarka jednostronną  z wstępnym frezowaniem krawędzi - Homag KAL210/5/A3/A2,  numerycznie sterowane centrum wiertarskie - Weeke BHX500,  numerycznie sterowane centrum obróbcze - Weeke venture 2m, pilarkę panelowa - Holzma HPL 380/43/22, maszynę do opłaszczowywania profili - Friz PUM 100/20/DH, okleiniarkę wąskich płaszczyzn - Brandt KTD 720, maszyna do frezowania obrzeży - Brandt FTK 130,  okleiniarka wąskich płaszczyzn - Brandt KDF 220C,  okleiniarka wąskich płaszczyzn - Brandt KDF 550,  transporter powrotny elementów - Ligmatech ZHR01/R/045 oraz szlifierka szeroko- taśmowa - Bütfering SGO 211 RK.

Podczas trwających pokazów udało nam się porozmawiać z Cezarym Majewskim, dyrektorem i członkiem zarządu spółki Homag Polska.

Miesiąc temu Homag podobną prezentację maszyn realizował w Biertowicach koło Kalwarii Zebrzydowskiej...
Klient oczekuje prezentacji maszyny podczas pracy. Kiedyś odbywało się to zazwyczaj w zakładzie, który wcześniej taką maszynę zakupił. Dziś, ze względu na rosnącą konkurencję między fabrykami mebli, takiej możliwości praktycznie już nie ma. Nikt nie chce zdradzać sekretów swojej działalności. Uruchomienie salonu pokazowego to element wsparcia naszych handlowców działających w tamtym regionie.

Takich pokazów nie można realizować podczas targów branżowych?
Można i je realizujemy. Niestety nie zawsze istnieje możliwość prezentacji tak szerokiej jak ma to miejsce w dniu dzisiejszym. "drzwi otwarte" mają też tą zaletę, że klient jest skupiony właśnie na naszej ofercie. Przejechał tylko do nas, a my jesteśmy specjalnie dla niego.

Czy wśród prezentowanych maszyn są jakieś nowości?
Trudno powiedzieć, żeby prezentowane maszyny były nowością. Oczywiście w każdej znajdują się nowe rozwiązania techniczne, jednak nie są to nowości technologiczne. Motorem postępu są m.in. rozwiązania elektroniczne. Pomimo, że z sentymentem wspominam stare maszyny jako bardziej niezawodne, to zastosowane sterowniki ułatwiają ustalenie przyczyny usterki. Dziś, kiedy maszyna zatrzymuje się podczas pracy, osoba która ją obsługuje często nie wie dlaczego. Wtedy konieczna staje się wizyta serwisanta. Coraz częściej jest to jednak wizyta wirtualna. Dzięki połączeniu modemowemu jesteśmy w stanie znaczną część awarii usunąć bez obecności w zakładzie, w którym urządzenie pracuje. Dlatego uruchomiliśmy „teleserwis” dla trzech grup produktów: oklejarek przelotowych, pilarek panelowych i centrów obróbczych.

W ostatnich latach Homag Polska bardzo się rozrósł...
Mówiąc, że przyrost obrotów był dynamiczny to mało. W 1999r. nasze obroty wynosiły ok. 20 mln euro, w ubiegłym roku było to 63 mln euro. Proszę przy tym zauważyć, że nasza oferta to tylko wycinek branży drzewnej, czy nawet meblarskiej. Trzykrotny wzrost obrotów w ciągu ośmiu lat to bardzo dużo. Oprócz satysfakcji szybki rozwój niesie niestety ze sobą również wiele problemów. Przede wszystkim powoduje konieczność intensywnej pracy związanej z zapewnieniem odpowiedniej jakości serwisu. Podstawową kwestią jest tutaj pozyskiwanie odpowiednich pracowników. Dobry technik to potężna wartość w firmie, a jego szkolenie wymaga wieloletniej pracy. Dysponujemy takimi technikami.

Zapewne trudno teraz znaleźć takie osoby?
Zawsze było trudno. Cały czas poszukujemy pracowników. Obecnie nasz zespół techników liczy blisko trzydzieści osób i jest to wciąż za mało.

Czy występuje duża rotacja pracowników?
Odpukać, nie. Jednak wciąż poszukujemy nowych. Dzisiaj klient potrzebuje nie tylko, żeby pokazać mu jak maszynę obsługiwać. Jego oczekiwania dotyczą realizacji przeglądów maszyn, ciągłego doszkalania pracowników obsługi, czy bieżącej kontroli pracy. Chce być pewien, że wszystko "idzie dobrze".

Choć w obrotach firm działających na rynku maszyn nie widać kryzysu, co w znacznej mierze wynika z realizacji zeszłorocznych zamówień, część producentów i dystrybutorów wskazuje na znaczny spadek nowych zamówień jaki ma miejsce w tym roku. Jak wygląda sytuacja  grupy Homag?
Grupa Homag ma się bardzo dobrze. Bez wątpienia jest to efekt wieloletniej działalności grupy. Produkty Grupy Homag są obecne w Polsce od lat siedemdziesiątych. Jak co roku mieliśmy niższą sprzedaż w lipcu i sierpniu, jednak wrzesień już był bardzo dobry. Przewidujemy, że do w pełni zrealizujemy nasze tegoroczne zamierzenia.

Homag otwarty na klientów (Zdjęcia: 5)

Drzwi otwarte Homag PolskaCezary Majewski - dyrektor Homag PolskaDrzwi otwarte Homag PolskaDrzwi otwarte Homag PolskaSiedziba Homag Polska w Środzie Wlkp.

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz