DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Wagner MMC220 - wilgotnociomierz do drewna
 

Hardex sprzedaje zgodnie z planem

Hardex

Autor: Magdalena Bryksa
Źródło: Hardex
Data: 2008-08-08


Giełdowy producent płyt pilśniowych opublikował wyniki kwartalne, które potwierdzają dobrą realizację przyjętej strategii. Hardex pracuje teraz nad dywersyfikacją dostawców oraz rynków zbytu.

W pierwszym półroczu 2008 roku firma z Krosna Odrzańskiego wypracowała 4,5 milionów złotych zysku netto przy przychodach powyżej 61 milionów złotych.

Ponad połowę sprzedaży stanowi eksport produktów spółki, którego udział wyniósł 53 procent w zbycie. Najważniejsze kierunki eksportowe dla Hardexu to: Szwecja, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Holandia, Dania. Jednakże ze względu na umacniającą się złotówkę, Spółka konsekwentnie pracuje nad zwiększaniem udziału rynku krajowego w sprzedaży. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego udział sprzedaży krajowej wzrósł o 10 punktów procentowych. Takie posunięcie pozwoli w większym stopniu uniezależniać się od wahań walutowych, które odbijają się na wynikach.

Plany na najbliższe miesiące to przede wszystkim praca nad dywersyfikacją nie tylko odbiorców, ale również dostawców.

Takie podejście umożliwia nam negocjacje cen u dostawców. Zawsze szukamy najtańszego rozwiązania, przy jednoczesnej dbałości o wysoką jakość materiałów, które do nas trafiają – mówi Ireneusz Kaczmarek, Prezes Zarządu Hardex S.A.

Zdaniem przedstawicieli Hardexu, największy wpływ na kolejne wyniki finansowe będzie miała koniunktura na rynku oraz relacje kursowe złotego do euro.

***
Hardex powstał w 1970 roku w Krośnie Odrzańskim. Jest jednym z największych w Europie producentów płyt pilśniowych twardych mokroformowanych. W roku 1992 roku przedsiębiorstwo zostało przekształcone w spółkę akcyjną. Spółka posiada certyfikat na System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001:2000 oraz certyfikat FSC. Jest laureatem licznych konkursów i zdobywcą wielu nagród, w tym m.in. tytuł eksportera roku, przedsiębiorstwo fair play. Ponadto Hardex S.A. uczestniczy w projekcie NFB (Natural FiberBoard) Europejskiego Stowarzyszenia FEROPA, promującym ekologiczne, naturalne płyty drewnopochodne.3 kwietnia 2008 roku Hardex zadebiutował na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych.

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz