DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Podsumowanie targów Domotex 2008

Domotex

Autor:
Źródło: Domotex
Data: 2008-01-29


Dwudziesta edycja międzynarodowych targów DOMOTEX okazała się rekordowa pod wieloma względami: przybyło na nią 1442 wystawców, którzy swe produkty i usługi zaprezentowali na powierzchni wystawienniczej wynoszącej 97083 m2 (dla porównania: w roku 2007 przyjechało 1336 wystawców, powierzchnia ich stoisk wyniosła 91757 m2). Nigdy dotąd na tej wiodącej imprezie z zakresu dywanów, wykładzin podłogowych, podłóg drewnianych i laminatowych nie zagościło aż tyle firm, nigdy też nie była ona tak rozległa. W tym roku do Hanoweru w charakterze wystawców przybyły firmy aż z 60 krajów świata. Kompleksowo zaprezentowano najnowsze tendencje w branży – zarówno w zakresie nowych materiałów, jak też wzornictwa, kolorystyki i trendów w modzie.

fot. Domotexfot. Domotex

Rok 2008 okazał się też rekordowy pod względem liczby zwiedzających – przekroczyła ona najśmielsze oczekiwania organizatorów. Na DOMOTEX przyjechało 47000 specjalistów z branży, znacząco więcej niż w roku ubiegłym (wtedy było ich 43538). Reprezentowali oni 80 krajów. Ogromne zainteresowanie targami odzwierciedla dobrą koniunkturę w branży. "DOMOTEX po raz kolejny okazał się barometrem sytuacji w tym sektorze rynku" – podkreśla Stephan Ph. Kühne z zarządu Deutsche Messe AG, organizatora targów. – "Impreza – będąca już od lat niekwestionowanym liderem – podniosła jeszcze swoją rangę pod wieloma względami: od znaczącego wzrostu liczby specjalistów z branży wśród zwiedzających poprzez bardzo atrakcyjny program pokazów specjalnych po kompleksową prezentację najnowszych produktów i trendów w branży".

Stephan Ph. Kühne zwrócił też uwagę na międzynarodowe znaczenie imprezy: "Ponad 78% wystawców przyjechało do Hanoweru spoza granic Niemiec. Spośród 47 000 specjalistów z branży, którzy przybyli na DOMOTEX w charakterze zwiedzających, aż 56% było z zagranicy. Potwierdziło to i umocniło pozycję targów jako najbardziej międzynarodowej platformy spotkań dla branży wykładzin podłogowych".

Znaczący wzrost liczby przedstawicieli rzemiosła na targach DOMOTEX to efekt skutecznych działań strategicznych skierowanych do tego sektora. W roku 2008 co piąty gość imprezy rekrutował się z tej właśnie grupy zawodowej. Szczególnie duży wzrost zainteresowania targami zanotowano także wśród architektów i dekoratorów wnętrz. O ponad 60% więcej gości przybyło też z domów meblowych i sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz.

Zarówno wystawcy, jak też przedstawiciele organizacji branżowych bardzo wysoko ocenili DOMOTEX 2008. Ludger Schindler, prezes Europejskiego Związku Producentów Podłóg Laminatowych oraz Dyrektor Sprzedaży w spółce MeisterWerke Schulte GmbH stwierdził: "DOMOTEX to dla nas najważniejsza impreza branżowa. Wykorzystujemy udział w niej przede wszystkim by zdobyć nowych klientów na całym świecie. W tym roku po raz pierwszy wydzielono wyraźnie obszar podłóg drewnianych i laminatowych: pozwoliło to lepiej uporządkować ofertę wystawców. Na DOMOTEX 2008 zdecydowanie odczuliśmy dobrą koniunkturę w branży – zaprezentowana w Hanowerze paleta podłóg laminatowych jeszcze nigdy nie była tak bogata. Okazało się też, że klienci gotowi są zapłacić nieco więcej za produkty bardziej przyjazne środowisku – to dla nas cenna informacja."

Również przedstawiciele sektora podłóg drewnianych z satysfakcją mówią o swoim udziale w targach. Ralph Plessmann, prezes Niemieckiego Związku Producentów Podłóg Drewnianych, tak podsumował obecność na DOMOTEX: "Nastroje wśród producentów podłóg drewnianych są bardzo pozytywne. Wszystko wskazuje na to, że sektor ten się rozwija, a jego udziały w rynku rosną. Hanowerska impreza to niekwestionowany lider wśród imprez skierowanych do branży wykładzin podłogowych. Dla sektora producentów i dystrybutorów parkietów to najważniejsza platforma – zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Prezentacja podłóg drewnianych oraz laminatowych w osobnych halach pozwala lepiej spozycjonować naszą ofertę i wzmocnić naszą pozycję na rynku. To ważny wkład targów DOMOTEX w rozwój sektora podłóg drewnianych."

Johannes Schulte, prezes Europejskiego Związku Producentów i Dystrybutorów Dywanów oraz Niemieckiego Związku Przemysłu Tekstylnego również bardzo pozytywnie ocenia targi: "Dobra koniunktura w przemyśle nie pozostała bez wpływu na przemysł tekstylny. Dla firm obecnych na imprezie oznacza to konkretne korzyści – również w ich działalności na rynkach międzynarodowych. W sektorze wyposażenia wnętrz mieszkalnych widać wyraźnie, że klienci coraz większe znaczenie przykładają do wysokiej jakości materiałów. Producenci i dystrybutorzy dóbr luksusowych i produktów z wysokiej półki wyraźnie odczuli wzrost zainteresowania ich ofertą. To sygnał, który dotarł do nas dzięki udziałowi w targach DOMOTEX".

Dr Ali R. Ipektchi, Prezes EUCA – Europejskiego Związku Importerów Dywanów, stwierdził: "Firmy, które stawiają na ekspansję i rozwój, muszą być obecne na targach DOMOTEX. Dla przedstawicieli naszego sektora jest to obowiązkowy termin w kalendarzu imprez."

Rekordowy udział specjalistów z branży w ogólnej liczbie zwiedzających
Na tegoroczną edycję imprezy przybyło znacząco więcej gości – zarówno z Niemiec, jak i z zagranicy. Udało się osiągnąć jeszcze lepszy wynik niż w i tak bardzo udanym roku 2007.

Podobnie jak w latach ubiegłych na DOMOTEX 2008 ponad połowa zwiedzających przyjechała spoza granic Niemiec. Aż 56% gości stanowili specjaliści ze świata, którzy wykorzystali tę jedyną w swoim rodzaju okazję, by nawiązać międzynarodowe kontakty biznesowe. W tym roku jeszcze więcej specjalistów przybyło z Ameryki – było ich 2 500, o 20% więcej niż w latach poprzednich. Zanotowano też wzrost liczby gości z Europy Środkowo-Wschodniej oraz z Afryki. Jeśli chodzi o zwiedzających z Niemiec, liczniej niż dotychczas reprezentowane były regiony leżące na południu i zachodzie kraju.

DOMOTEX to również platforma przyciągająca specjalistów ds. inwestycji z firm z całego świata. 89% gości targów stanowiły osoby decyzyjne – odpowiadające samodzielnie za zakupy w przedsiębiorstwach lub mające głos doradczy. Niemal 70% zwiedzających to przedstawiciele top managementu – właściciele firm, prezesi, członkowie zarządu, dyrektorzy pionów. Targi DOMOTEX stwarzają więc świetną okazję, by dotrzeć do potencjalnych klientów i wejść na nowe rynki zbytu.

Pokazy specjalne wyznacznikami trendów w branży
Kompleksowa oferta wyrobów prezentowana przez wystawców targów DOMOTEX 2008 uzupełniona została przez liczne imprezy towarzyszące. Miały one za zadanie nie tylko pokazać aktualną sytuację w branży, lecz również wyznaczyć nowe kierunki. Przykładem pokazu, którego celem było pokazanie innowacyjnego podejścia do stylów i wzornictwa oraz zaprezentowanie przełomowych tendencji, było Floorforum. Ulf Moritz – znany na całym świecie designer z Amsterdamu - zaaranżował w hali numer 3 cztery wystroje wnętrz: "NATURAL BEAUTY", "EXCLUSIVE EXTRAVAGANCE", "FUNCTIONAL COOLNESS" oraz "CLASSIC COMFORT". Ich punktem centralnym były nowoczesne dywany oraz wykładziny podłogowe zaaranżowane w ekstrawagancki sposób i umieszczone w inspirowanych sztuką wnętrzach.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się w tym roku inicjatywa Carpet Design Awards. Już po raz trzeci w ramach DOMOTEX HANNOVER 2008 przyznane zostały nagrody w wysokości 10 000 euro będące wyróżnieniem dla twórców dywanów tkanych ręcznie za kreatywność i innowacyjny design. W ramach dziesięciu kategorii konkursowych zaprezentowano 148 dywanów stworzonych przez artystów z 15 krajów. Wystawa prac konkursowych okazała się prawdziwym magnesem dla publiczności. Spośród zaprezentowanych dywanów wyłoniono w ramach dodatkowej jedenastej kategorii faworyta gości targów DOMOTEX. W tym roku nagrodę publiczności otrzymała niemiecka pracownia Floor to Heaven za dywan o poetyckiej nazwie "Love nature: Beach".

Loom Lounge – inicjatywa dla twórców dywanów tkanych ręcznie – po raz kolejny zgromadziła osoby zainteresowane zarówno wzorami tradycyjnymi, jak i nowoczesnymi. Przybyło na nią wielu projektantów oraz zwiedzających.

Sektor rzemiosła był bardzo licznie reprezentowany na targach DOMOTEX 2008. W tym roku miały miejsce aż dwie duże premiery. Pierwszą z nich była akcja „Bezpieczne rzemiosło“, która okazała się strzałem w dziesiątkę. Specjaliści z branży skorzystali z unikatowej możliwości uzyskania praktycznych porad dotyczących poprawy bezpieczeństwa w pracach rzemieślniczych. Drugą zupełnie nową inicjatywą była rywalizacja europejskich stowarzyszeń w wyposażaniu i dekoracji wnętrz. Zwiedzający mogli na własne oczy zobaczyć pokaz na żywo obejmujący wyposażenie i aranżację przykładowego pomieszczenia. Drużyny z Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Włoch miały za zadanie pokryć ściany, udekorować okna, wykonać zaprojektowany na miarę mebel obiciowy i ułożyć wykładzinę podłogową. Ofertę imprez uzupełniło Forum rzemiosła z poradami „od praktyków dla praktyków”. Eksperci z branży wygłosili na nim liczne ciekawe wykłady. W ramach zawodów w zespołowym układaniu wykładzin podłogowych zmierzyły się drużyny z sześciu krajów. Jury nagrodziło rzemieślników z Włoch, którzy zyskali podziw sędziów swą szybkością, dokładnością i precyzją w układaniu wykładzin dywanowych, wykładzin z linoleum oraz podłóg laminatowych.

Contractworld – forum spotkań architektów z całego świata
W hali 4 w ramach Contractworld spotkali się architekci, dekoratorzy wnętrz i designerzy, by wymienić się doświadczeniami i nawiązać kontakty. Centralnym wydarzeniem było wręczenie Contractworld Award – najbardziej znaczącej europejskiej nagrody architektonicznej za innowacyjne aranżacje wnętrz. Nagrody główne otrzymali w tym roku przedstawiciele Francji, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Contractworld Congress - największy doroczny kongres architektoniczny w Europie - zgromadził światowej sławy architektów i dekoratorów wnętrz. Dużym wydarzeniem był wykład słynnego Daniela Libeskinda z USA, który zasłynął m.in. projektem Muzeum Żydowskiego w Berlinie i wygranym konkursem na zagospodarowanie Ground Zero w Nowym Jorku.

Nowe trendy i nowe idee – imprezy DOMOTEX na świecie
Silna marka i pozycja lidera wyróżniające targi DOMOTEX to dobry punkt wyjścia do zagranicznej ekspansji. Deutsche Messe – organizator imprezy – wykorzystał te atuty i stworzył wystawcom dodatkowe możliwości wejścia na arenę międzynarodową organizując według sprawdzonych założeń targi w różnych miejscach globu.

DOMOTEX od lat z powodzeniem ekspanduje na rozwijające się rynki. Już po raz dziesiąty w dniach 11 – 13 marca 2008 w New International Expo Centre w Szanghaju odbędzie się impreza DOMOTEX Asia/Chinafloor. Są to największe targi branżowe wykładzin podłogowych w Azji. W roku 2008 organizatorzy przewidują udział 980 wystawców, którzy swe produkty zaprezentują na 88 000 m2 powierzchni wystawienniczej brutto.

W dniach 25 – 27 maja 2008 zorganizowana zostanie w International Convention and Exhibition Center w Dubaju impreza DOMOTEX Middle East. Przyjedzie na nią około 275 wystawców, na prezentację ich nowości produktowych zarezerwowano 13 000 m2 powierzchni wystawienniczej brutto.

Kolejna edycja targów DOMOTEX HANNOVER zostanie zainaugurowana w sobotę 17 stycznia 2009. Impreza potrwa do wtorku 20 stycznia 2009.

Podsumowanie targów Domotex 2008 (Zdjęcia: 6)

fot. DomotexEkspozycja podłóg z drewna<br>fot. DomotexEkspozycja podłóg z drewna<br>fot. DomotexEkspozycja podłóg z drewna<br>fot. DomotexEkspozycja paneli laminowanych<br>fot. DomotexEkspozycja paneli laminowanych<br>fot. Domotex

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz