DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Barlinek najlepszą marką wg wykonawców i inwestorów

Barlinek

Autor: inf. prasowa (opr.JR)
Źródło: Barlinek
Data: 2008-01-26


Barlinek został wyróżniony w Rankingu Marek Budowlanych ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku. Celem rankingu jest wyłonienie najlepszych marek budowlanych według firm wykonawczych, architektów i inwestorów na polskim rynku...

<font color=gray>fot. Barlinek</font><font color=gray>fot. Barlinek</font>

Ranking Marek Budowlanych, sporządzony przez ASM już po raz czwarty, to przedsięwzięcie mające na celu wyróżnienie najbardziej wartościowych marek budowlanych w Polsce. Lista najlepszych tworzona jest na podstawie badań uczestników rynku budowlanego, takich jak: firmy wykonawcze, dystrybutorzy, inwestorzy indywidualni i instytucjonalni oraz architekci. W tym roku próba badawcza objęła 2050 takich podmiotów i osób.
Marka Barlinek została wyróżniona w kategorii podłóg drewnianych i laminowanych. Była ona jedną z dwóch najczęściej wymienianych przez respondentów. W badaniach brano pod uwagę m.in.: znajomość marki, postrzeganą jakość wyrobów i ich dostępność w sprzedaży. Uwzględnienie Barlinka na najwyższych pozycjach w rankingu ASM ma miejsce już po raz kolejny. Wyróżnienie jest tym bardziej cenne, że pochodzi od osób na co dzień obcujących z produktami firmy.

W sektorze produktów wyposażenia wnętrz, zbudowanie silnej marki wydaje się być obecnie czynnikiem kluczowym dla powodzenia przedsiębiorstwa. Z uwagi na wysokie koszty czynionych inwestycji i ich długoletnią eksploatację, konsumenci przykładają coraz większą uwagę do renomy marki, gwarantującej optymalne dla nich wartości produktu i obsługi klienta. Poza działaniami marketingowymi firm, skierowanymi w dużej mierze do odbiorców końcowych, istotnym nośnikiem informacji są tu grupy doradcze i opiniotwórcze badane właśnie w ramach Rankingu Marek Budowlanych.
Podstawą produkcji Grupy są cztery polskie linie deski barlineckiej, zlokalizowane w Barlinku, w woj. zachodniopomorskim. Ich łączne roczne moce wytwórcze wynoszą 6 mln m2. Pierwszy zagraniczny zakład Barlinka (o mocy 2 mln m2) otwarto w 2007 roku na Ukrainie. Uruchomienie następnych planowane jest w Rumunii i w Rosji, kolejno w 2008 i 2009 roku.

Zatrudnienie w Grupie Kapitałowej Barlinek wynosi 2300 osób. W 2005 roku spółka Barlinek S.A. z sukcesem debiutowała na GPW.

Ranking ASM to nie jedyny dowód uznania dla marki Barlinek w ostatnich miesiącach. W sierpniu 2007 roku marka została wyróżniona tytułem Business Superbrands, jako jedna z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek business to business na polskim rynku. Wybór został dokonany przez grupę kilkudziesięciu ekspertów - znanych praktyków biznesu i przedstawicieli mediów związanych z tematyką gospodarczą i biznesową. Podobne rankingi Superbrands, na wzór edycji brytyjskiej, realizowane są od lat w wielu krajach świata.

Barlinek S.A. jest największym krajowym dostawcą - 65 % udziałów w rynku - trójwarstwowych podłóg drewnianych oraz wiodącym producentem okleiny. Spółka prowadzi działalność w ramach Grupy Kapitałowej Barlinek. Podstawowym jej produktem jest deska podłogowa - deska barlinecka - ze szlachetnych gatunków drewna rodzimego i egzotycznego. Eksport podłóg prowadzony jest do ponad 35 krajów na 3 kontynentach. Grupa wytwarza także: certyfikowane podłogi do obiektów sportowych (Barkiet Sport), okleiny naturalne (produkcja na poziomie ok. 13 mln m2 rocznie) i ekologiczny granulat paliwowy (pelet).

Barlinek najlepszą marką wg wykonawców i inwestorów (Zdjęcia: 4)

<font color=gray>fot. Barlinek</font><font color=gray>fot. Barlinek</font><font color=gray>fot. Barlinek</font><font color=gray>fot. Barlinek</font>

 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz